PFka jako významná část komunikace
Pokud považujete novoroční přání za významný prvek ve vašich osobních či pracovních vztazích a ještě je pro letošek nemáte vyřešeny, především právě pro vás jsme připravili toto připomenutí a malý přehled o možných řešeních, která se ještě dají stihnout.
Současné možnosti rozdělme dle náročnosti na tři kategorie:
-
Katalogová řešení
Nejdostupnější řešení formou novoročního přání vybraného z katalogu s běžným obsahem či případně s doplněným vlastním textem, logem společnosti a podpisem. Distribuci můžeme provést elektronicky, nebo lze dodat i tištěné pro rozeslání formou dopisu, nebo osobní předání.
Výhody řešení:- nízká finanční náročnost
- relativně rychlá realizace
- přání, které splní účel připomenutí, ukázání zájmu
- nízká unikátnost řešení, které se neodliší od ostatních přání
Katalog hotových řešení ke stažení zde.
Zaujalo Vás toto řešení? Pošlete nezávaznou poptávku pomocí formuláře vpravo.
-
Řešení vytvořená na míru
Novoroční přání, které vytvoříme na míru zákazníkovi, je výrazně zajímavější, obsahuje originální nápady například propojení vánočního motivu se zaměřením firmy. Nejedná se přitom pouze o tradiční řešení PF, jak si jej představíme, ale doplnění o další zajímavé prvky či nové kanály – speciální vánoční akce, či nabídka, dárek, vánoční soutěž, spojení se sociálními sítěmi, komunikace speciálními kampaněmi v online prostředí, atd.
Výhody řešení:- originalita přání vytvořeného na míru firmě
- cenová dostupnost
- zaujetí adresáta i do té míry, že si PF ponechá dlouhodobě
- možnost individuálního provázání s celoroční firemní komunikací (navázání dalších prvků)
- vyšší investice než v případě katalogového zápisu
Zaujalo Vás toto řešení? Pošlete nezávaznou poptávku pomocí formuláře vpravo.
-
Komplexní vánoční komunikace
Navrhneme a realizujeme speciální vánoční firemní komunikaci v online prostředí. Ta zahrnuje nejčastěji vytvoření vánoční microsite například s vánoční nabídkou, prezentací unikátního produktu či služby zařazené k příležitosti Vánoc, nebo se speciální aplikací, hrou, soutěží, atd. Celou komunikaci podpoříme mailingovými službami, speciálními kampaněmi a dalším. Taková komunikace má často ambice virálního efektu (samovolného šíření mezi cílovou skupinou).
Výhody řešení:- unikátní, komplexní komunikace
- možná ambice virálního efektu
- velmi široké možnosti
- vyšší investice
- časová náročnost příprav a nutné zapojení více osob
Zaujalo Vás toto řešení? Pošlete nezávaznou poptávku pomocí formuláře vpravo.
Historie PF
Říká se, že za veškerým pokrokem stojí lidská lenost, nejinak je tomu i u novoročních přání. V podobě, jak je známe dnes, vznikly totiž díky lenosti šlechty v devatenáctém století. Hraběti Karlu Chotkovi z Vojnína a Chotkova se tehdy nechtělo jako každý rok objíždět svou rodinu, přátele a známé a přát jim osobně, a tak si nechal vyrobit gratulační lístky. Tak vzniklo první české novoroční blahopřání, ke kterému český malíř Viktor Stretti doplnil pro lepší dojem známá písmena PF, z francouzského Pour féliciter – „blahopřání“ nebo „pro štěstí“. Zajímavé je, že tato slova samotní Francouzi ani jiné národy ve svých novoročních přáních nepoužívají a „PéeFka“ jsou tak pouze česko-slovenská specialita.
Význam PF v současnosti
V marketingových kruzích se PFka považují za vhodný nástroj pro budování a upevňování image firmy a povědomí o značce. Vyjadřují, že nám záleží na klientech a obchodních partnerech. Jak ale na ně?
Je důležité si uvědomit, že novoročenka prozradí nejen vkus odesílatele, ale i jak moc si váží adresáta. Měla by vítězit tradice, inteligentní humor, nadsázka a zároveň profesionalita. Důležité je začít včas, aby se zamýšlené řešení stihlo zrealizovat. Také databázi adresátů je dobré s předstihem a průběžně aktualizovat. Nepůsobí dobře, když adresujeme PF člověku, který v dané firmě již nepracuje, nebo zaměstnankyni, která se vdala a užívá nové příjmení. Je vhodné adresovat PF konkrétní osobě a ne firmě jako celku. Pokud adresujeme přání zahraničnímu partnerovi, měli bychom zohlednit zvyklosti a kulturu dané země a použít text používaný na přáních dané země. Není vhodné přímo propagovat produkt nebo službu.
Dnešní možnosti
Podoby současných PF se různí, od klasických tištěných kartiček různých formátů, přes elektronicky rozesílaná statická přání, jednoduché i složitější animace spojující vánoční motivy s přímým zaměřením firmy, až po komplexní plány speciální vánoční komunikace kombinující tradiční formy s moderními možnostmi v podobě elektronických PF, sociálních sítí, soutěží, atd.