Mobilní web snadno a rychle

K čemu je dobrý mobilní web

Už od roku 2010 bylo jasné, že přístupy na internet z mobilních zařízení v blízké době převáží ty ze stolních počítačů a laptopů. V roce 2014 byly tyto prognózy naplněny a Česká republika nezůstala pozadu – v ČR chodí na internet přes mobil nebo tablet kolem 50 % uživatelů.

Vliv na SEO

Na důležitosti přidává i fakt, že Google čím dál víc protěžuje mobilní/responzivní weby. Začalo to na podzim 2014, kdy u těchto stránek začal zobrazovat informaci „mobile-friendly“. A pokračuje to 21. dubnem 2015, kdy budou mobilní/responzivní weby zvýhodňovány ve výsledcích vyhledávání oproti ostatním.

Dnes už není otázkou jestli, optimalizovat web na mobilní zařízení nebo ne, ale jak to udělat.

Responzivní web

Responzivní web se dokáže přizpůsobit každému zařízení, ať už jde o mobil, tablet nebo laptop. Rozložení prvků na webu, jako je text nebo obrázky, se automaticky poskládá podle velikosti obrazovky. Jak se bude stránka měnit, můžete sami vyzkoušet zvětšováním nebo zmenšováním okna prohlížeče.

Výhody responzivního webu

Mobilní web

Mobilní web se nachází na subdoméně (např. m.facebook.com), ve výsledku tak máme 2 weby – jeden pro stolní počítače a druhý pro mobilní zařízení. Uživatel je automaticky přesměrován na příslušnou verzi podle používaného zařízení. Hlavním rozdílem oproti responzivnímu webu je ten, že mobilní web může vypadat úplně jinak, než ten desktopový. To přináší výhody, které responzivní web nemůže nabídnout - mobilní web je jednoduchý a snadno použitelný, aby se s ním na mobilu/tabletu dobře pracovalo.

Výhody mobilního webu

Podle čeho se rozhodnout

Každá varianta optimalizace na mobilní zařízení má svá specifika a nelze tvrdit, že responzivní web je nejlepší pro všechny. Výběr vhodné varianty závisí na dvou faktorech: na typu webu a rozpočtu. Obecně se dá tvrdit, že pro firemní stránky je lepší responzivní web a pro e-shopy zase mobilní. Vždy by se však měla situace prvně konzultovat s agenturou, která volba je nejvhodnější.

Další články zde