Proč dělat audit PPC účtů? Je hodně důvodu, které se slívají do jednoho - zvýšit návratnost investice. Perfektním řešením jsou audity nastavení, které čas od času neuškodí žádnému účtu. Připravili jsme pro vás pár tipů, na co se při kontrole zaměřit.
Propojit Google Analytics s Ads účtem je nutnost. Jednoduše pak můžete importovat data o cílech nebo elektronickém obchodu (a nemusíte složitě řešit konverzní kódy).
Pro efektivní remarketing jsou potřeba remarketingová publika a Google Analytics nám nabízí mnohem víc možností jak je nastavit. Využít můžete nejrůznější dimenze a metriky a publikum si vydefinovat přesně podle potřeb.
Aby mohlo strojové učení vyhodnocovat co přinese největší přínos, je vhodné ke konverzním akcím přiřadit hodnoty. Je to výhodné i pro specialistu, jelikož má představu, jaké kampaně přinášejí ty nejhodnotnější konverze.
Hodnotu cílů určíte v Google Ads u nastavení konverzí. V případě importovaných cílů z Analytics potom v rozhraní Analytics:
Když nemá systém Google Ads dostatek dat, pak máme omezené možnosti využití automatických nabídek. Řešením je přidání mikrokonverzí. Konverze jako kliknutí na kontakt, stažení dokumentu nebo navštívení důležité stránky v nákupním procesu dokáže strojové učení relevantními informacemi naplnit.
Atribuce je velmi důležitý aspekt a může radikálně ovlivnit rozhodování při optimalizaci. Jako atribuční model v doporučujeme lineární a pokud má váš Google Ads dostatek dat, tak využít atribuční model podle dat. Tento model je ale možné použít jen tehdy, pokud máte v podporovaných sítích alespoň 3000 kliknutí ve výsledcích vyhledávání na webu Google a daná konverzní akce má zaznamenáno minimálně 300 konverzí za 30 dní.
Experimenty jsou skvělým nástrojem Google Ads pro porovnávání výkonu jednotlivých nastavení. Nefungují pro display, shopping a novější formáty, každopádně jsou nedílnou součástí arzenálu každého PPC specialisty.
Moje firma Google je služba, která umožní vašim pobočkám se zobrazovat po pravé straně vyhledávání na Google. Propojení s Google Ads je nutné, pokud chcete využívat například rozšíření o lokalitu, nebo lokální reklamy, což jsou další výhodné zdroje trafficu.
Marketer nemusí umět Javascript, aby mohl využívat sílu skriptů. Díky skriptům se dá automatizovat procesy, získávat specifická data a vytvářet automatizované reporty. K jednoduchým skriptům, které stojí za to používat, jsme napsali článek.
Automatická pravidla umožňují dělat předdefinované změny za uživatele. Nejdou pomocí nich dělat tak specifické změny jako se skripty, ale mohou být také velmi nápomocné. Jedno z užitečných automatických pravidel je například notifikace při pozastavení zobrazování reklam.
V Google Tag Manageru by měl být vždy vložen propojovat konverzí, aby se prokliky a jim náležející konverze ve všech zařízení zaznamenávaly správně.
Nezapomeňte v kampaních využít ani remarketing. Remarketingové kampaně přináší víc konverzí než akviziční, protože nám umožňují komunikovat další výhody a USP firmy, což je užitečné pro postrčení zákazníka ke dokončení nákupu. Pro e-shopy je téměř nutností kampaň na publikum, které nedokončilo nákup.
Cílová CPA je jedna z automatických nabídek využívající strojové učení pro maximální výkon. Při dobrém CPA by se tyto kampaně neměly limitovat rozpočtem. Pokud je ale z vaší strany nutné rozpočet snížit, tak je třeba si dávat pozor, aby nepřešly kampaně znovu na režim učení.
Předejít znovuspuštění režimu učení je lehké - neměnit denní rozpočet a cílové nastavení nabídky o více než 20 % za 14 dní.
Někdy neuškodí připomenout si základní nastavení a překontrolovat si je v účtech. Tento seznam bodů se hodí při i při založení nových Google Ads účtů. Doufáme, že se bude hodit.