Mít dobrý vztah se zaměstnanci se čím dál více jeví jako strategie číslo 1. Proč? Zaměstnanci jsou tahouni firmy a jestli budou dobře táhnout záleží z velké části na vás a na tom, jaké pracovní podmínky a nástroje jim poskytnete. Nadělte své firmě něco, co splní potřeby zaměstnanců a zefektivní jejich práci. Slyšeli jste někdy o B2E portálech?
Není žádným tajemstvím, že v zájmu dosažení dlouhodobého úspěchu si podniky musí na trzích B2C i B2B vypěstovat dobrý vztah se svými zákazníky. Zatímco se firmy maximálně soustředí na dodržení tohoto závazku, často přehlíží jeden důležitý aspekt, a tím je vztah mezi firmou a jejími zaměstnanci.
Mnoho podniků si neuvědomuje, že přehlížení zkušeností zaměstnanců má nepřímo vliv i na zákaznickou zkušenost. Vztahy se zaměstnanci mají v konečném důsledku vliv na zákazníky, a tak se stávají klíčovým bodem pro dosažení primárních obchodních cílů firmy.
Poslední doba se nese v duchu posilování hlasu zaměstnanců, oceňování jejich práce a zajišťování spokojenosti v práci. Mimo zkratky B2C a B2B se tak na obzoru vynořuje i nová - B2E.
Pokud chce firma zlepšit svou B2B strategii, často hledá způsoby navázání spolupráce s jinými společnostmi. U B2E je tomu přesně naopak - cílem nejsou firmy, ale jejich vlastní zaměstnanci.
V současné době je většina společností závislá na intranetu a na kombinaci nástrojů, jako je Slack, Kalendář Google nebo Skype. Problém však spočívá v tom, že tyto intranety nejsou přizpůsobeny každému podniku, natož každému zaměstnanci. Není divu, že podle nedávné Gartnerovy studie nedokáže ani přibližně 40 % portálů dosáhnout cílové návratnosti investic a kromě toho je dokonce 10 až 15 % zcela vyřazeno.
U B2E se s tímto problémem nesetkáte. U portálu se klade důraz především na personalizaci, a proto je navržen tak, aby splňoval potřeby zaměstnanců. Umožňuje přístup ke všemu, co by zaměstnanec mohl chtít - firemní adresář, základní informace, kontakty na kolegy, vzdělávací služby, osobní odkazy na další portály nebo dokonce hry. Záměrem je zvýšit nejen efektivitu, ale také spokojenost zaměstnanců v rámci firmy.
Potřeba poskytování efektivního a uživatelsky přívětivého systému pro interní využití je často opomíjena. Pokud se zákazníkům nelíbí uživatelské rozhraní nějaké stránky, mají možnost odejít. Zaměstnanci firmy nemají na výběr - musí se držet systému, byť nesplňuje jejich potřeby a požadavky. To může zapříčinit špatnou zaměstnaneckou zkušenost a vést ke snížené produktivitě.
A jak se pozná, jestli jsou zaměstnanci spokojení? Zeptejte se jich. Nikdo neví lépe, jak zvýšit jejich spokojenost než oni sami. Nedělejte předpoklady o tom, co je pro ně nejlepší. Zeptejte se jich, jaké zdroje, technologie potřebují a pak se ujistěte, že je dostanou.
V současné době sice chtějí společnosti zlepšit zkušenosti svých zaměstnanců, ale nic zásadního pro to nedělají. Při průzkumu globálních trendů v oblasti HR společnost Deloitte shromáždila a analyzovala odpovědi více než 10 000 vedoucích pracovníků a personalistů. Z průzkumu vyplynulo, že téměř 80 % respondentů považuje zkušenosti zaměstnanců za „důležité“ nebo „velmi důležité“. Nicméně pouze 22 % respondentů o svým firmách řeklo, že se tuto dobrou zkušenost snaží zpostředkovat i svým zaměstnancům.
Řešení je jednoduché. Starejte se o své zaměstnance a oni se budou starat o vaše podnikání. Dobře navržený portál B2E, který může personalizovat zkušenosti zaměstnanců, zvýší nejen efektivitu, ale také spokojenost zaměstnanců a jejich produktivitu. A to je něco, do čeho se vyplatí investovat.