Procházení slovníku podle počátečního písmene
- A |
- B |
- C |
- D |
- E |
- F |
- G |
- H |
- I |
- J |
- K |
- L |
- M |
- N |
- O |
- P |
- Q |
- R |
- S |
- T |
- U |
- V |
- W |
- X |
- Y |
- Z
Bannerová slepota
Bannerová slepota (advertisement blindness) je jev, kdy návštěvníci internetových stránek ignorují reklamní plochy - bannery, a to i tehdy, obsahují-li informace, které návštěvník právě hledá.
Termín použili poprvé v roce 1998 Jan Panero Benway a David M. Lane ve své studii Banner Blindness: Web Searchers Often Miss Obvious Links. Pomocí experimentů tehdy zjistili, že až 80 % návštěvníků vybrané webové stránky na ní nebylo schopno najít informaci, kterou jim výzkumníci zadali hledat. Většina ji hledala pouze v obsahové části webu.
Tendence uživatelů nevnímat obsah reklamního banneru může vycházet z přesycenosti webových stránek reklamami i jejich nekvalitním zpracováním.
Nejčastěji se bannerová slepota projevuje u full bannerů. Jejich ignorování vede reklamní systémy k neustálému uvádění nových netradičních formátů reklamy, které mohou na krátkou dobu upoutat pozornost, protože na ně nejsou uživatelé zvyklí.