Menu a navigace jsou klíčové pro orientaci uživatelů na webu. Pokud chcete, aby se návštěvníci na webu dobře orientovali, snadno našli to, co hledají a splnili požadovanou akci, je třeba se nad rozložením stránky důkladně zamyslet. Intuitivní orientace na stránce je jasným požadavkem na webdesign, tím ale jeho možnosti nekončí. Správně vytvořený webdesign může podpořit také vaše SEO strategie. Podívejte se na jednoduché tipy jak zharmonizovat webdesign a SEO.
1. Hlavní menu v horní části stránky - je ideální pro jednoduchou orientaci uživatelů, odkazy na jednotlivé položky menu by měly obsahovat hlavní klíčová slova vaší SEO strategie. Pro méně položek se hodí horizontální rozložení, obsáhlejší menu je lepší rozepsat vertikálně.
2. Strategické umístění submenu - podnabídka by měla být stejně viditelná jako hlavní menu, ale zároveň by měla být umístěna strategicky. Abyste získali provoz v podsekcích vašeho webu, musí být dobře viditelné. Je dobré si uvědomit, že i když přes položky submenu nepřichází velký provoz nebo jsou méně důležité z hlediska SEO perspektivy, neznamená to, že tyto stránky nejsou zajímavé pro vaše návštěvníky.
3. Vyhněte se menu na třetí úrovni - je rozhodně lepší implementovat obsah v atraktivní a snadno přístupné formě na druhé úrovni stránek nebo pomocí seznamu.
4. Strategie vnitřních odkazů - umístění přímých linků z vaší homepage k nejdůležitějším stránkám webu je klíčem k podpoře SEO strategie a vylepšení konverzního poměru.
5. Vyhněte se využití tlačítka „zpět" - pokud je to možné, vyhněte se tomuto prvku, ve skutečnosti ukazuje, že vaše navigace má svá „témata" a že váš web nebyl promyšleně koncipován vzhledem k obsahu a tedy spíše navzdory pravidlům použitelnosti. Místo toho je dobré použít tzv. „drobečkovou navigaci" (breadcrumb navigation), tedy navigační prvek, který návštěvníkovi pomáhá v lepší orientaci, kde se právě na webu nachází a nabízí mu možnost se jednoduše vrátit přes sekce, které už otevřel.