Pět pokročilých funkcí, které posunou váš e-shop o úroveň výš; jak obsah mění způsob, jakým nakupujeme; jak udržet zájem publika při psaní delších článků a příběhů; nepříjemná pravda o SEO; 7 SEO tipů pro malé podnikání; umění content marketingu; sociální média v roce 2013; Inbound vs. Outbound marketing; marketingové trendy, které hýbaly internetem v roce 2012; téměř kompletní průvodce úspěšnými landing Pages; umění získat více “retweetů”; 10 tipů, jak zlepšit nákupní proces e-shopu; jeden TOP SEO tip pro rok 2013 a něco o tom, že mobilní SEO není mýtus.
Kostru každého e-shopu tvoří několik základních funkcí, bez kterých se elektronický obchod neobejde – například filtrace produktů, nákupní košík, nákupní proces, sledování stavu objednávky apod. To jsou jednoduše funkce, které tvoří podstatu nakupování na internetu. Současně s tím existuje řada pokročilejších funkcí, které uživatelům zpříjemní nakupování a obecně zvýší uživatelský komfort e-shopu. Pětici takových funkcí najdete v článku Five Signs of an Advanced E-Commerce Site. Jaké z těchto funkcí využíváte na svém e-shopu?
Když se nad tímto tvrzením zamyslíme, dává to smysl. Chceme-li si něco koupit, a teď pomiňme impulzivní nákupy, o kterých nepřemýšlíme, pravděpodobně naše první kroky povedou právě na internet. Zde si pak o tom či onom produktu najdeme potřebné informace a rozhodneme se o koupi. V tu chvíli začíná úřadovat obsah. Sami si odpovězte, zda nakoupíte u internetového prodejce, který poskytuje minimum informací, nespravuje sociální sítě a pojem “přidaná hodnota” pro něj znamená zvýšení ceny. Pravděpodobně ne. Při tvorbě obsahu na toto myslete a řiďte se jednoduchými pravidly, které pro vás shrnuli na Contently.com.
Když píšete článek, který máte v úmyslu publikovat na webu, obecně se doporučuje psát jasně a stručně. U kratšího článku uživatelé lépe udrží pozornost, čtení je “tolik” nezatěžuje a rychleji se mohou vrátit k tomu, za čím na web přišli. Pokud k tomu přidáte příběh, na úspěch je zaděláno. Takže ano, má smysl psát kratší články. Ale co když potřebujete napsat článek delší, například proto, že je problematika příliš složitá nebo téma obsáhlé? Jak dosáhnout toho, že uživatelé takový článek dočtou se zájmem až na konec? Potřebujete zatraceně dobrý a zajímavý příběh, článek rozdělte na smysluplné části, publikujte jej nejen na webu a vždy nabídněte něco navíc, pro co se uživatelé rádi vrátí.
Kolem optimalizace pro vyhledávače panuje řada mýtů a nepravd. Částečně je na vině neznalost problematiky ze strany majitelů webů a e-shopů, jež SEO poptávají, dalším viníkem jsou samozvaní SEO specialisté, kteří před svými zákazníky mlží jak jen to jde a ze SEO dělají něco jiného, než ve skutečnosti je. Přitom princip SEO je velmi jednoduchý. Přestaňme si překládat “search engine optimization” doslovně jako optimalizaci pro vyhledávače, a zamysleme se nad tím, pro koho obsah skutečně vytváříme a jakou roli v tom hrají právě vyhledávače. Uživatelé jsou ti, kdo stojí na prvním místě. Vyhledávač je pouze zprostředkovatel, díky kterému mohou uživatelé nalézt odpovědi na své dotazy. Webová stránka s kvalitním obsahem je pak místem, kde uživatel konkrétní odpovědi najde. Nic víc, nic míň. Pokud SEO řešíte, pěkné shrnutí celé problematiky SEO dali dohromady na Smashingmagazine.com. Povinná četba!
Pokud jste si přečetli předchozí článek s názvem Nepříjemná pravda o SEO, možná se zamýšlíte nad tím, co udělat pro to, aby byl váš web lépe dohledatelný. Tedy v případě, že u vás mají uživatelé “co” nalézt a SEO si řešíte vlastními silami. Naštěstí existuje řada přínosných článků, které vám s podobnými problémy pomohou. Prvních sedm SEO tipů pro malé podnikání najdete na Searchenginewatch.com. A nejde o obecná doporučení, ale o konkrétní tipy, kterých můžete okamžitě nastavit směr vaší SEO strategii - případně “SEO strategii” začít připravovat.
Obsah je pro webové stránky vším. Dělá web dohledatelným ve vyhledávačích, pomáhá prodávat nebo dává uživatelům důvod, aby se na web opakovaně vraceli, případně obsah šířili dále a přiváděli na web nové potenciální zákazníky. Vytvářet kontinuálně kvalitní obsah je ale velká dřina. A to doslova. Pokud chcete této problematice přijít na kloub a některé aktivity spojené s tvorbou obsahu zautomatizovat, případně se dozvědět něco nového, rozhodně si přečtěte článek The Art Of Content Marketing. Dozvíte se, jak se řádně připravit, na co při tvorbě obsahu nezapomenout, jakým tónem s uživateli mluvit nebo čím a jak je zaujmout.
Jakým směrem se ubíraly sociální média v roce 2012 již víme, kupodivu velkou neznámou je rok 2013. A protože s koncem roku se tradičně objevují predikce na rok nový, výjimkou není ani oblast online marketingu, respektive sociálních médií. V záplavě článků, které se této problematice věnují, nás nejvíce zaujal článek na Socialmediatoday.com. V něm se nad blízkou budoucností a vývojem sociálních sítí zamyslela copywriterka a social media marketérka Ali Goldfield, která mimo jiné předpovídá, že obsah bude stále až na prvním místě, snahy prodávat na sociálních sítí vystřídá systematické budování komunity a důležitou roli pro sociální média budou hrát uživatelé přistupující na internet přes mobilní zařízení.