Proč mít vypracovaný pro svoji online marketingovou strategii brief?

Správné zadání je klíčem k úspěchu. Je vždy nutné mít k dispozici brief pro vaši online marketingovou strategii? A jak by měl správně vypadat přehledný brief, se kterým se pracuje jedna radost?

Obecně platí, že čím bude lépe vyplněné zadání vašeho briefu, tím kreativnější a konkrétnější návrhy můžete od svým markeťáků získat. Nebojte se tedy představit firmu, její činnosti, služby a produkty více do hloubky. Dbejte na to, aby byly v úvodu briefu obsaženy odpovědi na otázky:

  • Kdo jsme?
  • Co děláme?
  • Kde děláme?
  • Jak to děláme?
  • Jak dlouho?

 

Díky tomu si ušetříte čas neustálým vysvětlováním  a opakováním jasně stanovených parametrů vašeho marketingu.

Je důležité umět definovat marketingovou  strategii firmy.

Pokud dokážete vysvětlit, jaké je vaše poslání, usnadní vám to spoustu práce i při zadávání  dalších cílů.

 

 

 

 

Firma často nemá kapacity, ani znalosti pokrýt celý rozsah online marketingových činností. Zkuste si sepsat na papír, jaké aktivity by se Vaší firmě hodily:

  • SEO, Linkbuilding
  • Social media marketing
  • PPC
  • E-mail marketing
  • Reporty webové analytiky

Atd. atd. 

 

Máte třeba odpovědi na otázky ohledně vašich stávajících zákazníků, konkurenci a partnerech?

ZÁKAZNÍCI

1.       Kdo jsou vaši stávající zákazníci firmy?

2.       Proč jej navštěvují / proč by jej měli navštěvovat?

3.       Kdo jsou vaši potenciální zákazníci?

4.       Jakou cestou se z potenciálních zákazníků stávají reální zákazníci?

5.       Kdo je leaderem v oboru? Konkurence

6.       Jak si stojíte na trhu ve srovnání s konkurencí?

7.       Co je v této oblasti podnikání nejdůležitější?

8.       Kdo jsou vaši klíčoví dodavatelé, odběratelé a partneři?

 

Odpovědi na tyto otázky pomohou každé marketingové agentuře lépe pochopit vaše podnikání a přesněji stanovit cíle kampaně.

Část briefu produkty a služby neslouží jenom k zadání pro marketingovou strategii, ale je vodítkem i pro nového zaměstnance, jak si udělat rychlý přehled o vašem portfoliu.

PRODUKTY A SLUŽBY

1.       Jaké jsou TOP produkty (marže, objem prodeje)?

2.       Máte k dispozici kompletní seznam produktů? Je na webu vše?

3.       Budou nějaké změny v produktové nabídce (vznik, zánik)?

4.       Máte produktovou dokumentaci offline, nebo je na webu vyčerpávající info?

5.       Máte reference ke konkrétním realizacím (města, kraje)?

6.       Jak byste pojmenovali jednotlivé produkty a služby (výběr frází)?

7.       Na co se zákazníci ptají, co je zajímá?

8.       Máte použitelné fotografie pro prezentaci např. na hlavní straně webu?

9.       V čem se odlišují jednotlivé kategorie produktů (výhody)

10.     Kdo vyřizuje kontakty, které přicházejí z vašeho webu

 

Konkurence nikdy nespí a tak je potřeba vědět, kde ji všude můžete potkat.

 

KONKURENCE

1.       Kdo je vaše konkurence?

2.       Konkurujete si s firmami pouze v rámci města, kraje nebo po celé ČR?

3.       Jaká je vaše konkurenční výhoda?

4.       Jaké jsou silné a slabé stránky konkurence?

5.       Líbí se vám webové prezentace konkurence? Jaké?

6.       Jsou jejich weby v něčem lepší?

7.       Je vaše konkurence aktivní na sociálních sítích?

 

Chcete vytvořit nové webové stránky, nebo přemýšlíte o redesignu stávájícího webu? Potřebujete nastavit online marketingovou strategii?

Stáhněte si vzor SOVA NETího BRIEFU.

A proč mít zpracovanou online marketingovou strategii?

  • 0,82 % obratu jde na marketing
  • Téměř 30% jde do digitálu
  • Větší jistota v rozhodování
  • Plánování budgetu
  • Sledovat vývoj v čase
  • Kontrola a zpětná vazba
  • Analýzy – GA - optimalizace

Inspirujte se videem našeho šéfa Petra Mikšoviče, který na B2B SOVA konferenci diskutoval o tématu Význam on-line strategie v B2B.

Ve videu se dozvíte, že základem je uvědomit si hodnotu vašeho webového portfolia. A taky, že náš šéf hraje na bubny :)

 

Autor: Ing. Michaela Náplavová, 10. 3. 2016

Potřebujete poradit? Kontaktujte nás

Your name *
Odesláním formuláře přijímáte naše Zásady zpracování osobních údajů.
Děkujeme za vyplnění formuláře.Odeslání formuláře se nezdařilo.