Správné zadání je klíčem k úspěchu. Je vždy nutné mít k dispozici brief pro vaši online marketingovou strategii? A jak by měl správně vypadat přehledný brief, se kterým se pracuje jedna radost?
Obecně platí, že čím bude lépe vyplněné zadání vašeho briefu, tím kreativnější a konkrétnější návrhy můžete od svým markeťáků získat. Nebojte se tedy představit firmu, její činnosti, služby a produkty více do hloubky. Dbejte na to, aby byly v úvodu briefu obsaženy odpovědi na otázky:
Díky tomu si ušetříte čas neustálým vysvětlováním a opakováním jasně stanovených parametrů vašeho marketingu.
Je důležité umět definovat marketingovou strategii firmy.
Pokud dokážete vysvětlit, jaké je vaše poslání, usnadní vám to spoustu práce i při zadávání dalších cílů.
Firma často nemá kapacity, ani znalosti pokrýt celý rozsah online marketingových činností. Zkuste si sepsat na papír, jaké aktivity by se Vaší firmě hodily:
Atd. atd.
Máte třeba odpovědi na otázky ohledně vašich stávajících zákazníků, konkurenci a partnerech?
ZÁKAZNÍCI
1. Kdo jsou vaši stávající zákazníci firmy?
2. Proč jej navštěvují / proč by jej měli navštěvovat?
3. Kdo jsou vaši potenciální zákazníci?
4. Jakou cestou se z potenciálních zákazníků stávají reální zákazníci?
5. Kdo je leaderem v oboru? Konkurence
6. Jak si stojíte na trhu ve srovnání s konkurencí?
7. Co je v této oblasti podnikání nejdůležitější?
8. Kdo jsou vaši klíčoví dodavatelé, odběratelé a partneři?
Odpovědi na tyto otázky pomohou každé marketingové agentuře lépe pochopit vaše podnikání a přesněji stanovit cíle kampaně.
Část briefu produkty a služby neslouží jenom k zadání pro marketingovou strategii, ale je vodítkem i pro nového zaměstnance, jak si udělat rychlý přehled o vašem portfoliu.
PRODUKTY A SLUŽBY
1. Jaké jsou TOP produkty (marže, objem prodeje)?
2. Máte k dispozici kompletní seznam produktů? Je na webu vše?
3. Budou nějaké změny v produktové nabídce (vznik, zánik)?
4. Máte produktovou dokumentaci offline, nebo je na webu vyčerpávající info?
5. Máte reference ke konkrétním realizacím (města, kraje)?
6. Jak byste pojmenovali jednotlivé produkty a služby (výběr frází)?
7. Na co se zákazníci ptají, co je zajímá?
8. Máte použitelné fotografie pro prezentaci např. na hlavní straně webu?
9. V čem se odlišují jednotlivé kategorie produktů (výhody)
10. Kdo vyřizuje kontakty, které přicházejí z vašeho webu
KONKURENCE
1. Kdo je vaše konkurence?
2. Konkurujete si s firmami pouze v rámci města, kraje nebo po celé ČR?
3. Jaká je vaše konkurenční výhoda?
4. Jaké jsou silné a slabé stránky konkurence?
5. Líbí se vám webové prezentace konkurence? Jaké?
6. Jsou jejich weby v něčem lepší?
7. Je vaše konkurence aktivní na sociálních sítích?
Chcete vytvořit nové webové stránky, nebo přemýšlíte o redesignu stávájícího webu? Potřebujete nastavit online marketingovou strategii?
Stáhněte si vzor SOVA NETího BRIEFU.
A proč mít zpracovanou online marketingovou strategii?
Inspirujte se videem našeho šéfa Petra Mikšoviče, který na B2B SOVA konferenci diskutoval o tématu Význam on-line strategie v B2B.
Ve videu se dozvíte, že základem je uvědomit si hodnotu vašeho webového portfolia. A taky, že náš šéf hraje na bubny :)