E-mailový marketing jako efektivní nástroj propagace

V rámci správy online marketingu našich klientů se často zaměřujeme i na e-mailový marketing. Ať už máte e-shop, nabízíte vzdělávací kurzy nebo vyvíjíte svou aplikaci, mailing vám může výrazně pomoci ve vaší propagaci a udržování vztahu s vašimi klienty. Jaké e-maily rozesíláme pro naše klienty a z jakých důvodů se do mailingu pustit?

Co je to e-mailing?

E-mailový marketing neboli e-mailing je velmi oblíbenou formou online propagace. Je totiž snadno dostupný, relativně levný a snadný k vyhodnocování. Díky mailingu můžete efektivně budovat vztah se svými zákazníky, zvětšovat důvěru ve vaši značku nebo informovat o novinkách

Krmivo, vzdělávání nebo zmrzlina - mailing se dá uplatnit u každého

S mailingem pomáháme hned několika našim klientům. V tomto článku si představíme aktivity a cíle pouze 4 z nich: Plusco, SOVA STUDIO, ENERGYS HOBBY a CESK.

PLUSCOPlusco

Plusco je aplikace pro interní komunikaci ve firmách, kterou v SOVA NETu vyvíjíme. Databázi tvoří kontakty, které mají komunikační portál nebo se zajímají o téma interní komunikace.

Co posíláme: 1x měsíčně newsletter Plusco News, nárazově pozvánky na akce

Cíl: E-maily posíláme se záměrem udržovat vztah s klienty, dávat jim tipy ohledně interní komunikace nebo je informovat o zajímavých akcích a novinkách v aplikaci.

SOVA STUDIO

SOVA STUDIO je vzdělávací agentura pořádající jak kurzy pro veřejnost, tak pro firmy. Nejčastějšími tématy je personalistika, logistika nebo účetnictví. Databáze obsahuje většinou kontakty, které se už některého kurzu v minulosti zúčastnili. Segmentovány jsou přitom podle témat, o které projevily zájem.

Co posíláme: 1x-2x měsíčně přehledový e-mail se všemi kurzy v dalším měsíci, během měsíce maily na jednotlivé kurzy odesílané na seznam kontaktů podle zájmů

Cíl: Cílem je jak motivace ke koupi propagovaných kurzů, tak udržování vztahu se zákazníky.

SOVA STUDIO

ENERGYS HOBBYEnergys Hobby

Náš dlouhodobý klient De Heus prodává značku krmiv pro hospodářšká zvířata s názvem Energys Hobby. Jejich databáze obsahuje především klienty a partnery a rozdělená je na základě jednotlivých zvířat.

Co posíláme: Přibližnějednou za čtvrt roku pořádáme soutěž o krmivo nebo příslušenství, kterou propagujeme na mailovou databázi.

Cíl: Naším cílem je aktivizovat zákazníky a budovat s nimi vztah.

CESK

Společnost CESK je prodejce profesionálních strojů pro cukrářské, zmrzlinářské a další provozy. V databázi lze nalézt především klienty, kteří si již nějaký stroj zakoupili. Rozdělení do jednotlivých segmentů je podle typu strojů - tedy jestli se jedná o stroje na výrobu čokolády, cukrářských výrobků nebo třeba zmrzliny.

Co posíláme: novinky a tipy na oborová témata, pozvánky na semináře, informace o akcích a výprodejích

Cíl: Důvodem rozesílek je rozčerpání zákazníků, motivace k rozšíření o doplňky nebo ke koupi nových strojů a k účasti na pořádaných seminářích.

CESK

Dosahujeme požadovaných výsledků

Cíle, které si stanovujeme, se nám daří efektivně plnit. Obecně lze o všech našich klientech říci, že mají aktivní databázi, která e-maily pravidelně otevírá a zajímá se o obsah daných newsletterů.

  • Open rate (procento lidíl, kteří otevřou daný e-mail) u všech projektů udržujeme pravidelně nad 20 %, u některých projektů až kolem 50 %.
  • Míra odhlášení je velmi nízká - nejčastěji do 1 %.
  • Míra prokliků (kolikrát se kontakty překliknou přes nějaký odkaz na web) se v mailech s call to action pohybuje nad 3 %.

Výsledky se samozřejmě liší na základě sdělení e-mailu a cílové databáze, všeobecně lze ale říci, že jsou e-maily úspěšné a efektivně splňují cíle, které jsou u klientů stanoveny.

Příklad mailingu - náš newsletter Marketingové novinky - leden 2024

Pro příklad efektivity výsledků uvádíme e-mail z naší série Marketingové novinky, které posíláme každý měsíc.

výsledky

Tyto pozitivní výsledky mají několik důvodů:

  1. Open rate: newsletter posíláme na aktivní databázi = vylučujeme kontakty, které s naším obsahem neinteragují více než rok
  2. Prokliky: E-mail obsahuje jedno výrazné call to action tlačítko, které motivuje ke kliknutí

novinky

Chcete začít s mailingem?

Před tím, než se můžete pustit do tvorby a rozesílky marketingových e-mailů, musíte podniknout několik kroků. Prvním z nich je pořízení nástroje pro rozesílku e-mailů. Zde je možností několik - nejjednodušší ale bude, pokud si vyberete z těch, které mají českou podporu, jako je Ecomail či SmartMailer. My používáme nástroj SmartEmailing. Měsíční náklady se u různých poskytovatelů liší - záleží přitom na počtu kontaktů, které plánujete v databázi mít a na využívaných funkcích. U poskytovatele SmartEmailing stojí například tarif do 1 000 kontaktů 300 Kč bez DPH měsíčně.

K rozesílce používejte svou firemní doménu - koncovky odesílací adresy jako je seznam.cz nebo gmail.com by vám mohly dělat problémy. Aby byly rozesílky z těchto e-mailů úspěšné, je potřeba mít správně nastavené DNS záznamy. K tomu budete potřebovat přístup k nastavení svého webu.

Potom už jen vytvoříte svoji šablonu a můžete se pustit do tvorby e-mailů! 

Jak úspěšných e-mailů dosáhnout aneb tipy z praxe

Nepodceňujte vzhled

Správný e-mail by měl nejen motivovat k požadované akci v podobě call to action tlačítka, ale také by měl působit hezky a upraveně. Nepřehlcujte svůj e-mail desítkami obrázků, různými fonty a barvami - vsaďte na několik klíčových prvků, které spolu budou ladit. Díky tomu příjemce zaujmete a zvyšíte pravděpodobnost, že bude obsahu vašeho e-mailu věnovat pozornost.

Databázi segmentujte

Mějte přehled v tom, koho co zajímá a posílejte svým kontaktům pouze takový obsah, který ocení a nebudou ho považovat za obtěžující. Segmentovat kontakty můžete už během prvního zadání e-mailové adresy: stačí, když návštěvníkům na vašem webu dáte možnost zaškrtnout, o jaké oblasti, kterým se věnujete, mají zájem se dozvědět více.

Čištění databáze

Posílat e-maily na neaktivní kontakty není produktivní a může dokonce mít i negativní dopady. Proto se vyplatí mít povědomí o kontaktech, které už několik měsíců s vašimi e-maily nijak neinteragovali a z rozesílek je vylučovat. Jednou za čas tedy přistupte k vyčištění databáze od neaktivních nebo nedostupných adres, aby měly vaše e-maily co nejlepší výsledky a doručitelnost. Se zdravou databází můžete potom nadále pracovat - například někoho osobně kontaktovat nebo e-mailovou adresu propojit s LinkedInem.

Automatizace vám ulehčí práci

Chcete přivítat vaše nové kontakty, informovat je o opuštěném košíku nebo jim popřát k narozeninám? Potom bude vaším věrným pomocníkem automatizace. V e-mailovém nástroji si můžete vytvořit automatizované scénáře, které vám pomůžou reagovat na akce vašich odběratelů a tím s nimi udržovat pozitivní vztah.

Příkladem může být série automatizovaných e-mailů, kterou jsme vytvořili pro aplikaci pro interní komunikaci Plusco. Všem kontaktům, které projeví zájem o stažení e-booku, se pošlou celkem tři e-maily za sebou s odstupem jednoho týdnu. Tato welcome série usnadní novým kontaktům seznámení s aplikací Plusco a představí jim všechny možnosti produktu a další služby. Po odeslání všech 3 e-mailů jsou kontakty zařazeny do databáze, na kterou jsou pravidelně zasílány newslettery.

welcome série

Bez strategie daleko nedojdete

Zamyslete se nad tím, co chcete své cílové skupině předat a jakou reakci od nich očekáváte. Na základě toho se rozhodněte, jak často budete e-maily rozesílat a jaký bude jejich obsah. Můžete například střídat obchodní e-maily s newslettery na určité téma, ze kterých se příjemci dozvědí zajímavé informace z oboru.

Chcete úspěšný mailing? Rádi vám pomůžeme!

Marketingové e-maily vaše kontakty nemusí vnímat jako obtěžující a bez přidané hodnoty. Pokud mají vaše e-maily hezký design, jsou přehledné a nabízí zajímavé informace, můžete dosáhnout toho, že se vaši klienti budou na e-maily od vás těšit.

Stále nevíte, jak na to? Rádi vám s mailingem pomůžeme! 

E-mail: Maria.Mrazova@sovanet.cz

Telefon: + 420 736 631 204

 

Autor: Tým SOVA NET, 17. 10. 2024

Potřebujete poradit? Kontaktujte nás

Your name *
Odesláním formuláře přijímáte naše Zásady zpracování osobních údajů.
Děkujeme za vyplnění formuláře.Odeslání formuláře se nezdařilo.