Procházení slovníku podle počátečního písmene
- A |
- B |
- C |
- D |
- E |
- F |
- G |
- H |
- I |
- J |
- K |
- L |
- M |
- N |
- O |
- P |
- Q |
- R |
- S |
- T |
- U |
- V |
- W |
- X |
- Y |
- Z
Elektronický obchod (e-shop)
Elektronický obchod nazývaný také jako e-shop nebo internetová prodejna je forma elektronické komerce založená na počítačové aplikaci v prostředí internetu, která umožňuje prodej zboží online.
E-shop umožňuje vyhledávání zboží z nabídky obchodníka, která je přímo propojena s možností objednávky a většinou i zprostředkování platby za zboží a zajištění jeho doručení. Zboží v e-shopu je organizované v kategoriích katalogu, poskytuje podrobnější popis nabídky či recenze u detailu výrobku či služby, popř. dostupnost zboží a různé způsoby komunikace se zákazníky.
Všeobecný postup při nákupu v e-shopu:
- vyhledání zboží
- zadání množství a volba variant – barev či velikostí apod.
- přidání zboží do tzv. košíku
- volba způsobu doručení a platební metody
- povinná či jednorázové registrace zákazníka s poskytnutím kontaktních údajů
- potvrzení objednávky
- komunikace s obchodníkem e-mailem, telefonem, atd. (pro potvrzení objednávky či převzetí zboží)
Počet nákupů přes internet každým rokem stoupá. Pro obchodníky je e-shop snadným řešením, jak přitáhnout pozornost zákazníků, a to především, pokud je aplikace optimalizovaná pro vyhledávače.
Výhody nakupování v e-shopu:
- snadná dostupnost zboží díky funkcím vyhledávání
- většinou nižší ceny zboží než v kamenném obchodě
- nákup z pohodlí domova či jiného místa, kde se připojuje zákazník k internetu
- úspora času při nakupování a zároveň nelimitovaný čas na rozhodování
- často rychlost dodání produktu díky propojení s doručovacími a platebními službami
Naopak za hlavní nevýhodu nakupování v e-shopu je často považována nemožnost si zboží předem podrobně prohlédnout či vyzkoušet.