Podmínky Facebooku umožňují využívat osobní data jeho uživatelů pro komerční účely. Co na sociální síti vyhledáváte, zda sportujete, koho byste volili nebo jak se mění váš rodinný stav – k tomu všemu mají automaticky přístup zadavatelé PPC reklamy. Už brzy by to však měla změnit nová směrnice Evropské komise.
Zakázat Facebooku šíření osobních dat uživatelů je podle britského deníku Sunday Telegraph pro EU otázkou uplatňování ochrany dat. I přestože se informace předávají inzerentům anonymně, cílem nové směrnice je získat i k takovému přenosu dat výslovný souhlas samotných uživatelů. A to může být problém.
Odborníci totiž předpokládají, že taková změna by výrazně oslabila současnou vymoženost pokročilého socio-demografického cílení reklamy, tedy nejen podle věku a pohlaví. Facebook Ads - krátké inzeráty, které se zobrazují v postranním sloupci na stránkách uživatelů, tak čekají buď změny nebo vysoké pokuty.
Přestože je většina informací o uživatelích Facebooku uložena na amerických serverech, nové evropské předpisy týkající se ochrany těchto dat, mohou být právně vymahatelné i za hranicemi USA. Nová směrnice by podle viceprezidentky Evropské komise Viviane Redingové aktualizovala stávající zákony na ochranu dat s ohledem na technický pokrok a zajistila transparentnost využívání osobních údajů uživatelů především sociálních sítí.