Kdo dnes není na sociálních sítích, jakoby nežil, a to platí i pro firmy a podnikatele. Dobře vedený marketing na „sockách“ je totiž perfektní způsob, jak na sebe upozornit a na jednom místě oslovit velké množství uživatelů – vašich potenciálních klientů. Je samozřejmě nutné brát v potaz způsob komunikace. V B2C totiž cílíte na širokém spektrum koncových zákazníků a musíte umět vzbudit jejich emoce. V B2B je naopak cílovka užší (manažeři, majitelé firem) a tón komunikace tedy musí být racionálnější, s jasným cílem uzavřít obchod.
Facebook
V České republice je stále nejoblíbenější sociální sítí Facebook, který denně užívá zhruba necelé 4 miliony Čechů, což je ideální prostor pro ovlivňování koncového zákazníka. Svoje stávající či budoucí klienty můžete snadno nalákat ke koupi, ale také posilovat značku a pečovat o svou komunitu. Na Facebooku je primární, jak dokážete s fanoušky pracovat, upoutat jejich (přesycenou) pozornost a posilovat komunitu kolem vašeho produktu nebo služby. Bez správného tónu komunikace a kvalitního obsahového plánu se zkrátka neobejdete. Úspěšný facebookový profil lze spravovat i bez výrazné finanční injekce, ale k rychlejšímu růstu zisku je vhodné chytře využít cílených reklamních kampaní.
Instagram
Mladší bratr Facebooku plný vyšperkovaných fotografií mu solidně šlape na paty. Trendy fotky a příběhy v podobě Insta Stories jsou trefou do černého a háčkují si tak fanoušky, kteří nedají smartphone z ruky. Z marketingového hlediska je Instagram naprosto ideální místo na propagaci brandu, takže se v něm logicky nejvíc daří módě, gastronomii, cestování a také influencerům.
Twitter
Další z celosvětově oblíbených sociálních sítí se u nás v Česku příliš nechytá. Je to totiž specifický prostor, který navštěvují spíše vzdělanější a náročnější lidé, dychtící po rychlých, kvalitních informacích. Pokud si myslíte, že se vaše společnost hodí do twitterového prostředí, nasajte jeho atmosféru a pusťte se do toho.
Google+
Sociální síť od gigantu Google měla konkurovat Facebooku, ale v současné době je prakticky mrtvá. Bohužel ke vzkříšení nepomohl ani přesun k video obsahu.
Pinterest
Je virtuální nástěnka, kam si může uživatel připíchnout obrázky a fotky věcí, které jej zajímají. Z hlediska podnikání má smysl hlavně pro ženské publikum, takže se uplatňuje zejména v oblasti módy, kosmetiky, bydlení či vaření.
LinkedIn
Na profesní síti LinkedIn mohou firmy i jednotlivci jednoduše prezentovat sami sebe a svoje přednosti, sdílet a vyhledávat pracovní nabídky a propojovat se s dalšími profesionály. Zde je poměrně efektivní vytvářet a sdílet zajímavý obsah a publikovat jej v oborových skupinách, placená reklama se už tolik nevyplatí.
Bezones
Tato česká sociální síť pro firmy je u nás unikát. Vytváří totiž jedinečné místo – tzv. online trh firem, kde dochází k posilování vzájemných vazeb mezi podnikatelskými subjekty. Firmy zde mohou jednoduše sdílet nabídky a poptávky a vzájemně se obchodně propojovat. Je to také ideální prostor pro budování značky a inspiraci, která se násobí na pravidelných networkingových akcích. Součástí Bezones je i web Firemní reference, který obsahuje databázi společností včetně ověřených referencí. Navazování nových obchodů už tedy nemůže být snadnější!
Pokud byste chtěli s využíváním Facebooku či jinými sociálními sítěmi pomoci, můžete využit našich kurzů, nebo si domluvit školení na míru jen pro Vás. Více informací ZDE.