Google v dubnu 2020 oznámil, že spustí ověřování totožnosti všech inzerentů využívajících službu Google Ads. Pokud vám ovšem tato informace unikla a teď se bezradně díváte na požadavek o ověření totožnosti ve své e-mailové schránce, nemusíte zoufat. V tomto článku si shrneme základní informace, díky kterým budete mít jasno.
Cílem je poskytnout uživatelům více informací o inzerentech a posílit tak důvěryhodnost reklamního obsahu. V praxi to vypadá tak, že když se uživateli ukáže na stránce s výsledky vaše reklama, bude mít možnost si po rozkliknutí zjistit vaše jméno/název vaší organizace a zemi, kde sídlíte. Aby ale mohl Google tyto informace uživatelům nabídnout, potřebuje si je nejdříve potvrdit. Proto je nutné právě ověření totožnosti inzerentů.
Ověření se netýká všech inzerentů. Pokud jste právě vy tím, po kom je ověření vyžadováno, obdržíte oznámení ve svém účtu, ale také prostřednictvím e-mailu. Po obdržení zprávy s výzvou máte 30 dní na to, abyste poskytli požadovanou dokumentaci. Pokud tak neučiníte, váš účet bude pozastaven. Ověření totožnosti tedy na základě výzvy provést musíte.
Postup ověření se může účet od účtu lišit. Rozhodující je zde nastavení fakturace a to, zda inzerujete jménem organizace nebo fyzické osoby. Jak máte při ověřování postupovat právě vy se dozvíte v obdrženém e-mailu s požadavkem ověření totožnosti a také ve vašem účtu. Ověřovat totožnost inzerenta musí oprávněný zástupce, pod kterým se rozumí správce daného účtu Google Ads nebo platebního profilu platícího za dané reklamy.
Jak bylo zmíněno výše, vše se odvíjí na základě toho, pod čím jménem inzerujete. Nicméně platí, že organizace jsou při ověřování identity inzerenta povinny doložit buď osvědčení o založení, výpis z obchodního rejstříku, osvědčení o registraci k DPH či certifikát DUNS.
Fyzické osoby a oprávnění zástupci musí poskytnout průkaz s fotografií, jako je pas, občanský průkaz, řidičský průkaz nebo povolení k pobytu.
Pokud je inzerent registrován jako fyzická osoba, musí se shodovat pole se jménem inzerenta se jménem uvedeným na poskytnutém průkazu. U organizace se musí název shodovat s tím, který je uveden ve firemní dokumentaci.
Podrobnosti k ověření identity inzerenta najdete v nápovědě Google.
Ověření inzerentů většinou trvá 3 – 5 pracovních dní.
Další podrobnosti i odpovědi na nejčastější dotazy k ověřování najdete v nápovědě Google.
Určitě jste došli k závěru, že se nejedná o nijak náročný proces a nemusíte se ho obávat. Přestaňte tedy výzvu na svém účtu ignorovat a ověřte svou totožnost co nejdříve.