Otázka vhodné „landing page“ se mnohdy podceňuje. Přitom se jedná nejen o rozhodující prvek v aukcích, ale především o to první (a často i poslední), co návštěvník po prokliku na váš web uvidí.
Takzvaný „landing page experience“ je jedním z nosných prvků skóre kvality, a tak má vliv nejen na hodnocení reklamy (ad rank), ale i na skutečnou CPC. Pomocí této metriky Google odhaduje „zážitek návštěvníka z webové stránky po kliknutí na reklamu“. Využívá k tomu jak roboty, tak lidské oko. Jak jste se svou cílovou stránkou úspěšní, si můžete kdykoli ověřit v PPC systému, a to „v bublině“, která se objeví po najetí myši na klíčové slovo. S průměrným či nadprůměrným hodnocením si vůbec nelamte hlavu, pokud se však dočtete, že jste pod průměrem, vaše reklamy se zobrazují méně často, než by mohly, a je tedy načase s tím něco udělat.
Zaměřte se při optimalizaci své landing page primárně na následující tři body.
1) Relevantní, užitečný a jedinečný obsah
Unikátnost informací a jejich užitečnost/využitelnost pro návštěvníky webu je důležitá nejen pro SEO, ale i pro PPC. Relevantnost posuzujte vždy s ohledem na klíčová slova a reklamní texty.
2) Transparentnost a důvěryhodnost
Návštěvník stránky by měl vždy snadno najít kontaktní informace. V případě, že potřebujete jeho osobní data, vždy mu nejdříve sdělte proč + jak s nimi naložíte. Oddělte také sponzorované odkazy a další reklamy viditelně od ostatního obsahu stránky.
3) Snadná navigace
Vyhněte se pop-up oknům a dalším prvkům odvádějících pozornost a znesnadňujících orientaci na stránce. Pokud v reklamě nabízíte konkrétní produkt, měl by být dohledatelný i na cílové stránce, a to společně s dalšími nezbytnými informacemi a snadnou cestou ke konverzi (nákupu/objednávce/poptávce).
Provedli jste významné změny, ale nepozorujete lepší hodnocení? Kontrola probíhá v pravidelných intervalech, změny se tedy mohou projevit až po několika dnech či týdnech.
Představte si reklamu jako výkladní skříň a landing page jako vystavené zboží v regálech. Ve výloze získáte zákazníkovu pozornost a upoutáte ho produktem, cenou, či jinou informací. Poté, co vstoupí do prodejny, hledá, co ho upoutalo – chce to najít, pořádně si to prohlédnout/doptat se na doplňující informace a v poslední fázi rychle a snadno koupit. A to byste mu měli dopřát i na webu. V online prostředí na to všechno máte zpravidla 5 sekund – ujistěte se tedy, že po prokliku z reklamy návštěvník na první pohled najde detail produktu + další parametry, cenu, dostupnost na skladě a košík. Pokud v reklamě lákáte na časově omezenou 10% slevu, nebo na novinku v sortimentu, měla by tu samou informaci nést i landing page. Propagujete li konkrétní produkt v akci, přiveďte návštěvníka webu přímo na jeho detail, nikoli na výpis celé kategorie. Zkrátka a jednoduše, vždy se při výběru cílové stránky zamyslete nad tím, jak byste se jako zákazník zachovali vy, a třeba i v kamenném obchodě. :-)
Máte zkušenosti s extrémně dobrou/špatnou landing page? Provedli jsme změny, které přinesly zasloužené ovoce, nebo efekt nebyl takový, jaký jste čekali? Diskutujte s námi pod článkem!