Google pravidelně odhaluje ducha současné doby. V rámci přehledu Google Zeitgeist sestavuje žebříčky uživateli nejčastěji zadávaných slov ve svém vyhledávači. V Česku jim v roce 2011 dominuje Facebook, největší nárůst počtu vyhledání zaznamenalo v meziročním srovnání sčítání lidu.
Oblíbenou sociální síť doplňuje hledání výrazu YouTube a překladač. Největšími skokany roku jsou po letos premiérovém internetovém sčítání lidu, domů a bytů televizní pořady Partička a Expozitura.
Kromě letošní top události v podobě sčítání lidu je trendové i on-line hraní. Do desítky skokanů se totiž dostaly hry Battlefield 3, Minecraft, Angry Birds nebo Kapi hospital. Mezi celebritami vlétla na (internetovou) scénu letos zejména zpěvačka Adele, zatímco nejvyhledávanějším českým umělcem je herec a režisér Ondřej Sokol. Lidé nejčastěji pátrali po tom, co je to kuskus, Twitter a tablet, nebo zjišťovali turistické informace o Turecku a Itálii. Měli chuť na kávu, zázvor a zavoněla jim i šalvěj. A v neposlední řadě potvrdili i svůj zájem o sport, zejména pak o hokej, tenis a florbal.
Přehled nejhledanějších výrazů ukázal i zájem o on-line pomocníky s překlady nebo vyhledáním spojů, o prodej a nakupování na Aukru a také o zpravodajství, a to zejména na iDnes.cz. Právě Mladá fronta se umístila opět na první příčce hledaných médií, letos před Hospodářskými novinami a Bleskem.
Zeitgeist je nástroj, který umožňuje rozlišovat a porovnávat vyhledávané dotazy na globální i regionální úrovni. Zatímco za našimi hranicemi má právě Google většinou neotřesitelnou pozici na trhu internetových vyhledávačů, Česku zatím dominuje Seznam. Ten od počátku letošního roku také zveřejňuje několik kategorií trendů českého internetu. Seznam skokanů internetu je zatím k dispozici jen za jednotlivé měsíce. Na celoroční srovnání s Googlem si proto budeme muset ještě nějakou chvíli počkat, stejně jako na jasné potvrzení toho, že Seznam u nás stále válcuje svého globálního konkurenta.
O jedničce mezi tuzemskými internetovými vyhledávači totiž vypovídají jen různá dílčí srovnání. Zatímco Seznam publikuje přesná čísla o jeho službě vyhledávání, Google odmítá zveřejňovat podrobná data z jednotlivých regionů a není zatím ani zapojen do oficiálního českého výzkumu návštěvnosti Netmonitor.