Klíčové ukazatele výkonu, neboli Key Performance Indicators (KPI) odkazují na soubor metrik, které odrážejí výkonnost či úspěšnost organizace v plnění stanovených cílů. Ve dvou dílech našeho článku vám představíme 20 klíčových ukazatelů výkonu podle WebSeo Analytics. Zjistíte, jaké jsou nejdůležitější KPI z pohledu online marketingu a jak lze tyto ukazatele sledovat v Google Analytics.
Naprostá většina on-line marketingových odborníků, SEO expertů a webmasterů v rámci svých každodenních povinností monitoruje, reportuje a analyzuje data a následně rozhoduje o optimalizaci výkonu svých webových stránek. Webové metriky, grafy a osy totiž představují velmi užitečný zdroj nových způsobů, jak optimalizovat své strategie na internetu.
V řadě dostupných čísel, metrik a statistik se však můžete snadno ztratit. Možná že i vy si kladete otázky podle čeho se rozhodovat a jaké poměry vzít v úvahu při konkrétní analýze, jaké statistiky jsou opravdu klíčové pro optimalizaci vašeho webu. Odpovědí na tyto otázky jsou klíčové výkonnostní ukazatele (KPI), které sehrávají nejdůležitější roli při měření definovaných cílů.
Stanovení konkrétních a měřitelných cílů je zásadní krok před definováním klíčových ukazatelů výkonnosti (KPIs). V závislosti na typu může mít webová stránka velmi odlišné cíle. Mezi obvyklé cíle webů v oblasti e-commerce patří zvýšení počtu nákupů, množství položek v objednávce nebo průměrná hodnota transakce, zatímco pro obsahově orientované stránky jsou základními cíli zvýšení spotřeby médií, zvýšení počtu návštěvníků, diváků videa nebo hráčů online her.
Klíčové ukazatele výkonu:
V dalším dílu článku si představíme specifické klíčové ukazatele výkonu, jako jsou ukazatele viditelnosti, interakce, ukazatele transakční nebo ukazatele geografického cílení.