První tři měsíce roku utekly jako voda a ve světě online marketingu se toho stihlo udát opravdu hodně! Letos jsme se rozhodli místo měsíčních novinek přinášet souhrn těch nejzajímavějších trendů, novinek a tipů jednou za čtvrt roku – a právě teď přichází první várka. Co hýbalo marketingovým světem od ledna do března? Pojďme se podívat na nejnovější vychytávky na sociálních sítích, změny v online reklamě a trendy, které by vám letos rozhodně neměly uniknout.
První novinkou na Skliku je nové cílení na zájmy, které má zaručit přesnější identifikaci uživatelských zájmů a zvýšit úspěch kampaní. Projevit by se mělo vyšší mírou prokliku, lepším přiřazením uživatelů a nepřetržitou optimalizací. Jak to funguje zjistíte tady.
Druhý tip se týká řešení pro cílení a měření bez cookies – hashování. Cookies třetích stran už má namále, a tak je nejvyšší čas myslet na budoucnost bez nich. Sklik přichází s řešením, jak dál efektivně cílit reklamu a měřit její výsledky v Skliku a Zboží.cz. Přečtěte si o hashování více zde.
Hned na začátku roku zasáhla všechny tvůrce na Instagramu zásadní změna – s ikonickými čtverci je ámen. Grid ovládl vertikální formát, který hraje do karet video formátu reels. Největším šokem si bezesporu prošli ti, kteří svůj grid využívali ke kreativním grafickým nápadům. Jestli jste si na změnu ještě nezvykli, zapamatujte si: pro příspěvky využívejte poměr stran 4:5, příčemž v gridu se náhled zobrazí ve 3:4. Důležité tedy je, abyste v grafice nechávali volné místo na stranách, aby v náhledu nedošlo k jejich oříznutí.
Nebo alespoň pro teenagery na TikToku. Platforma se totiž snaží řešit obavy o bezpečnost novou připomínkou, která teenagerům říká, aby aplikaci v noci přestali používat. Zní to jednoduše: Pokud teenager mladší 16 let používá aplikaci po 22. hodině, TikTok přeruší sledování připomínkou a „uklidňující hudbou“. Je toho ale víc: všechny informace najdete tady.
LinkedIn se rozhodl pomoci svým uživatelům zazářit a přináší důležitou zprávu: Video na LinkedInu je na vzestupu! Video formát je na LinkedInu meziročně sledován o 36 % více, přičemž tvorba videí roste dvakrát rychleji než ostatní formáty původních příspěvků. Lakshman Somasundaram, produktový ředitel společnosti LinkedIn, se také podělil o některé novinky, které mají uživatelům pomoci, aby byla jejich videa co nejúspěšnější. Přečíst si o nich můžete zde.
IAS ve spolupráci s YouGov provedl průzkum mezi 254 americkými odborníky na digitální média, aby odhalil trendy, technologie a řešení, která budou v roce 2025 pohánět digitální reklamu vpřed.
Letošní Industry Pulse Report poskytuje komplexní pohled na to, jak se odborníci připravují na tyto změny.
A jaké jsou největší priority a výzvy pro tento rok?
Více informací o závěrech průzkumu si můžete přečíst tady.
Ještě nemáte náš e-book s tipy, jak na online marketing v letošním roce? Stáhněte si ho zdarma a zjistěte know how od našich specialistů!