Květen je za námi a my se Vám hlásíme s červnovnými marketingovými novinkami a tipy. Dnes se budeme bavit především o Facebooku, Skliku nebo Seznamu.
Přejeme příjemné počtení! :)
Zkoušeli jste už využít kampaně Advantage+? Možná byste měli! Kampaně Advantage+ využívají strojové učení se zaměřením na podporu online prodeje, přičemž zjednodušují proces nastavení kampaně. Propagovat své produkty pomocí Advantage+ se vám velmi vyplatí, protože Facebook zobrazí vaši reklamu lidem, kteří s největší pravděpodobností provedou požadovanou akci. Tento typ kampaní navíc zaznamenává o poznání lepší výsledky než kampaně manuální.
Pokud nevíte, jak se do tvorby nákupních kampaní Advantage+ pustit, přečtěte si tento článek.
Od roku 2021 se objevily tři různé varianty cílení Advantage, a tak není divu, že u uživatelů často panují zmatky ohledně jejich fungování. Jak to s tímto cílením tedy je?
Advantage Detailed Targeting byl první dostupnou variantou, druhou Advantage Lookalike, který se lehce liší a třetí Advantage Custom Audience, který se zapne automaticky bez ohledu na optimalizaci. Více informací o těchto typech cílení naleznete zde.
Nové cílení Lookalike vám pomůže oslovit publika, která se svým chováním podobají návštěvníkům vašeho webu. K jeho využíváním vám stačí, pokud máte na webu retargetingové kódy. Jak to funguje? Cílení pomocí pokročilých algoritmů strojového učení vyhledá nové uživatele, kteří vykazují podobné chování jako návštěvníci vašich stránek. Z testů vyplynulo, že Lookalike může zvýšit proklikovost a snížit míru opuštění webu.
Reklama není tím nejsilnějším vlivem na výběr produktů - více Čechů dá na recenze a doporučení. Alespoň podle průzkumu.
Nejméně důležitým faktorem při nákupu je přitom (možná překvapivě) cena. V procesu rozhodování hraje velkou roli to, kolik zákazníků daný produkt hodnotilo a koupilo. Pokud si produkt koupilo nad 5 tisíc zákazníků, je vyšší šance, že si jej koupí další zákazník, než když je prodaných kusů pouze 500.
Seznam v květnu nasadil úpravy, které zlepšují relevanci organického hledání. Vyhledávací dotazy rozlišují na: Informační, navigační, transakční, zpravodajské a hledání firem. Aby byl výsledek hledání k dotazu skutečně relevantní, využívá Seznam modely strojového učení. Zajímá vás víc? Jak probíhá vyhledání se dozvíte z tohoto článku.
Meta přišla s novým reklamním modelem Lettice, který využívá umělou inteligenci. Dokáže tak zlepšit výkon reklam bez podrobných údajů o uživateli. Meta Lettice využívá více datových bodů k lepšímu předvídání pravděpodobných reakcí na reklamu, a tak je schopen šířeji a hlouběji chápat nové koncepty a vztahy v datech. Více se o tomto modelu reklam můžete dozvědět odtud.
Mela globálně chystá nové nástroje, které mají pomoci s úpravou Reels na Instagramu. Proces vytváření Reels má být usnadněn například možností rozdělení jednoho klipu na dvě videa, ovládacími prvky rychlosti videa nevo výměnou jednoho klipu za jiný. Díky tomu budou uživatelé schopni lépe a rychleji stříhat a přizpůsobovat videa současným trendům.
A to je od nás vše, přejeme vám krásné letní dny,