A je to tu - první prázdninový měsíc! Začněte ho třeba čtením našich marketingových novinek u bazénu s osvěžujícím drinkem v ruce. :)
Tentokrát se zaměříme především na žhavé téma posledních měsíců - AI, ale nezapomeneme zmínit ani WhatsApp, LinkedIn nebo Facebook.
Přejeme příjemné počtení! :)
Oblíbená aplikace nabídne nové možnosti reklamy. Marketéři budou moci spustit placenou reklamu na Facebooku a Instagramu. K tomu jim stačí samotný WhatsApp, do kterého budou po kliknutí potenciální zákazníci přesměrováni. Firmy budou mít omezený počet zpráv, které mohou zaslat, aby se předešlo spamování zákazníků. Nově budou firmy také moci posílat personalizované zprávy lidem, kteří o jejich služby v minulosti projevili zájem.
Technologie jde šílenou rychlostí kupředu, a tak není divu, že je velké množství možností, jak AI nástroje využít.
Jaké nástroje vám mohou pomoci v oblasti marketingu?
ChatGPT - jeden z nejznámějších AI nástrojů, díky kterému můžete dostat spoustu kreativních nápadů. Oceníte ho v případech, kdy potřebujete vystihnout cílovou skupinu, pomoci s tvorbou obsahu nebo personalizovat komunikaci či kampaně.
AI technologie nevzbuzují jenom nadšení…
ChatGPT by měl uvést nové funkce, které mu umožní znát vás či vaši značku. Nemuseli byste mu tak žádné informace říkat znovu, protože by si je pamatoval - záleží pouze na vás, k čemu byste jeho schopností chtěli využívat. S tím samozřejmě přichází strach o bezpečnost osobních údajů. Podle bezpečnostních expertů je proto lepší do ChatGPT žádné citlivé informace nedávat.
AI v průzkumu
Na AI se ve svém průzkumu zaměřila společnost Microsoft. Z výsledků v Česku vyplývá, že by AI v práci využívalo až 60 % zaměstnanců. U Čechů ale také panuje výrazná obezřetnost - až 34 % z nich se obává, že je umělá inteligence nahradí v práci.
LinkedIn překvapil tím, že ruší některé své formáty - jedná se o profilová videa, linky ve fotografiích a carousely. Bolestivá je například ztráta linků na fotografiích a videích. Tato funkce ale byla dostupná pouze z mobilní aplikace, což zřejmě nahrálo tomu, že nebyla uživateli tolik využívaná. Z čeho ale zůstává tvůrcům rozum stát je zrušení formátu carousel, který nabízel možnost tvorby několika slidů s obsahem za sebou bez nutnosti formátu pdf. Ten se k nám do Česka ale ani nedostal - u nás je populární podobná funkce s názvem slide deck (ten u nás bývá označován pojmem carousel, ale nebojte, k jeho zrušení nedochází :)
Podle zákona The EU Digital Services Act (DSA) mají mít velké technologické platformy a inzerenti transparentnější reklamy. Proto bude Meta nově chtít při tvorbě reklam více informaci - konkrétně se jedná o údaje “beneficient" a „plátce", tedy kdo má z reklamy prospěch a kdo za ni platí. Informace se objeví v Ad Library a Ad Library API u všech reklam, které byly vytvořeny po 22. červnu 2023. Více si můžete přečíst tady.
Kreativní talenti se mohou radovat - do Reels má přijít řada aktualizací, které přinesou nové možnosti úprav, nové šablony, přehledy a další. Velkou novinkou je například integrace možnosti textu, zvuku a hudby do jediného editačního okna v mobilní aplikaci Facebook. Tvůrci dále v nástroji pro tvorbu najdou Template Hubs, který nabízí populární šablony pro videa. Je toho zkrátka spoustu, na čem se můžou tvůrci na sociálních sítích vyřádit. Přehled všech novinek najdete zde.
Nefunguje Vám marketing? Přicházíme s nabídkou kvalitní konzultace! V on-line marketingu létáme už přes 20 let a rádi vás vezmeme pod křídlo a první konzultaci Vám nabízíme zdarma a bez závazku. Zkrátka si s Vámi promluvíme o cílech, potřebách a prostředcích a doporučíme Vám řešení. Máte zájem? Stačí se nám ozvat na e-mail: maria.mrazova@sovanet.cz.
Přejeme vám krásné letní dny,