Uteklo to jako voda a je tu začátek nového měsíce! A my tu jsme taky - s přehledem marketingových novinek, které se vyrojily v posledních dnech. Tentokrát si něco povíme o AI vychytávkách v programu Adobe, o Facebooku a Instagramu bez reklam nebo o tom, že vtíravé reklamy se nevyplácí…
Přejeme příjemné počtení :)
Stejně jako Canva (o které jsme psali v minulém novinkovém souhrnu), tak i Adobe sází na AI. Proto přichází s novým modelem Firefly, který uživatelům nabídne spoustu vylepšených funkcí. Hlavním zaměřením je fotorealismus, takže u obrázků lidí můžete čekat skutečnější rysy tváře nebo strukturu vlasů. Další zlepšení se dočká ovládání, úpravy hloubky ostrosti nebo zorného pole. Více o chystaných novinkách v Adobe Firefly se dozvíte zde.
O placené verzi Facebooku a Instagramu bez reklam se v posledních týdnech hojně diskutovalo. Překvapením pro některé může být, že tato verze sociálních sítích přichází už nyní v listopadu. Co se týče cen, jedná se přibližně 10 – 13 € za měsíc na základě místa nákupu. Otázkou je, jak bude bezplatná varianta mezi uživateli populární…
Zboží.cz tento měsíc přináší několik úprav. Nové kategorie se objevují například v Chovatelských potřebách či v Dílně a některé stávající kategorie byly přejmenovány (například Příslušenství ke klecím pro ptáky → Bidýlka). Zboží.cz přichází také s novými parametry, díky kterým si uživatelé na webu mohou vyfiltrovat jednotlivé nabídky či produkty. Přehled novinek najdete zde.
Blíží se Vánoce a spolu s nimi všudypřítomné reklamy. Podle průzkumu společnosti Wunderkind, která se zabývá výkonnostním marketingem, mají některé reklamy na zákazníky negativní vliv. Jedná se o vtíravé reklamy, které narušují prohlížení stránek nebo nákupní cestu. Z výzkumu vyplývá, že 91 % dotázaných by u značek, které tímto obtěžujícím způsobem inzerují, nenakoupili. Více závěrů, které průzkum přinesl, si můžete přečíst zde.
Tvůrci Reels se mohou radovat – Meta jim totiž přidává nové nástroje, které jim pomohou získat lepší přehled o výkonu publikovaného obsahu. Jedná se především o novou možnost A/B testování, kdy je nově možné vytvořit 4 verze. K dispozici vám následně budou výsledky testu, ze kterých můžete nadále vycházet.
V panelu pro profesionály nově také najdete Centrum úspěchů, což je místo, kde se nachází různé cíle a úspěchy. Pokud dospělý tvůrce dokončí všechny úrovně pokroku, může získat zvýšenou viditelnost svého obsahu mezi uživateli, a tak ho budou moci ostatní snáze objevit.
Všechny nové vychytávky od Mety najdete tady.
Globální internetová agentura Adform se pustila do průzkumu – jedna z otázek byla, jak jsou na tom marketéři s cookies. Jsou připraveni na svět bez nich? Ukázalo se, že 53 % dotázaných spíše ne. 57 % z nich navíc říká, že plně neznají dostupná řešení k nahrazení cookies třetích stran. Dalšími tématy průzkumu byla například udržitelnost, výkon či transparentnost reklam.
A to je od nás vše. Budeme se těšit zase za měsíc! :)