Marketingové novinky a tipy - prosinec 2023

Vánoce jsou za rohem a my vám přinášíme poslední letošní marketingové novinky a tipy. Co se vyrojilo v předchozích dnech? Bavit se budeme o YouTube a AdBlocku, o aplikaci Threads v EU nebo o tom, jak na marketing po Vánocích.

Přejeme příjemné počtení!

Konec AdBlocku na YouTube?

Oblíbenost doplňku AdBlock je mezi uživateli YouTube obrovská, a tak není divu, že Googlu na této platformě klesají příjmy z reklam. Proto se rozhodl drsně zakročit a neumožňuje uživatelům s AdBlockem se na video podívat nebo ztěžuje jeho načítání.

Již v létě se mohli někteří uživatelé setkat na YouTube s varováním, že pokud AdBlock nevypnou, tak jim bude sledování po třech videích znemožněno. Jediný způsob, jak sledovat YouTube bez reklam, je tak YouTube Premium.

Tato opatření samozřejmě vzbudila u uživatelů nevoli, a tak je otázka, jestli budou mít na otrávené sledující vynuceně sledované reklamy pozitivní vliv v nákupech.

Nový AI nástroj na tvorbu videí…

Z Beta testování po půl roce přichází na pole AI pomocníků nový objev: Pika 1.0. Jedná se o nástroj pro tvorbu videí s pomocí generativní AI a ti, co ho již měli možnost vyzkoušet, si ho veskrze chválí. Pika sází především na jednoduchost, a to při generování a upravování videí v různých stylech, jako jsou 3D animace, anime či kreslené filmy. Zatím se zdá, že bude mít Pika úspěch, na další vývoj a reakce si ale budeme muset počkat.

Threads v EU?

O konkurenci pro X (dříve Twitter) jste už nejspíš slyšeli. Tato aplikace, založená na krátkých textových příspěvcích, byla ale dosud dostupná pouze mimo EU. To se ale brzy změní – tvůrci totiž zveřejnili informaci, že splnila všechny požadavky související s legislativou, a tak brzy přijde i k nám. Předpokládá se, že bude dostupná již příští měsíc.

Marketingové novinky prosinec 2023

Využijte sílu marketingu i po Vánocích…

Spousta firem se snaží z vánočního období v marketingu vytěžit maximum a po jeho konci kampaně utlumí. Meta ovšem upozorňuje na to, že právě povánoční chování lidí je pro marketing jako stvořené! Toto období, které se vyznačuje hledáním výprodejů, využíváním dárkových poukazů a vracení zboží, nazývá Meta Q5. Více o této příručce najdete zde.

Seznam.cz a větší bezpečnost pro váš účet

Seznam.cz v listopadu zavedl nový způsob dvoufázového ověření při přihlašování. Přibylo tak ověření pomocí autentizační aplikace a generovaných jednorázových kódů. V lednu 2024 Seznam zruší dosavadní ověření majitele účtu při zapomenutí hesla pomocí kontrolní otázky. Uživatelé si tak musí nastavit jinou možnost obnovení, a to buď prostřednictvím telefonního čísla, alternativního e-mailu, případně ověření přes bankovní identitu.

85 % spotřebitelů nemá zájem o používání umělé inteligence

Podle průzkumu společnosti Storyblok, specialisty na systémy pro správu obsahu, existuje výrazný nesoulad mezi tím, co značky věří, že spotřebitelé chtějí, a tím, co skutečně požadují od svých online nákupů v letošní vánoční sezóně.

Ačkoliv celý svět opěvuje ChatGPT a další AI řešení, globální průzkum mezi spotřebiteli odhalil něco jiného. 85 % z 1000 dotázaných nemá zájem o využívání umělé inteligence, která by jim pomáhala při rozhodování o nákupu. 17 % navíc uvedlo, že pokud by jim bylo nabídnuto doporučení AI, snížilo by to pravděpodobnost, že si něco koupí.

Naproti tomu samostatná globální studie 500 seniorních marketérů ukazuje, že 64 % z nich uvádí, že se na umělou inteligenci obracejí s cílem pomoci jim pravidelně vytvářet digitální obsah - pouze 11 % tvrdí, že ji nikdy nepoužili.

Více závěrů z tohoto průzkumu naleznete zde.

 

A to je od nás vše. Přejeme vám krásné Vánoce a těšíme se zase za měsíc! :)

Autor: Tým SOVA NET, 7. 12. 2023

Potřebujete poradit? Kontaktujte nás

Your name *
Odesláním formuláře přijímáte naše Zásady zpracování osobních údajů.
Děkujeme za vyplnění formuláře.Odeslání formuláře se nezdařilo.