Je to tady! Přinášíme vám poslední marketingové novinky a tipy tohoto roku, které by vám neměly uniknout. Pohodlně se usaďte, dejte si šálek kávy (nebo první kousek cukroví) a objevte, co je nového v online marketingu, než se naladíte na sledování vánočních pohádek. V tomto vydání se dozvíte o umělé inteligenci, barvě roku 2025 a zajímavé novince na Instagramu.
Užijte si čtení a inspiraci!
Seznam Diskuze nově zobrazují pod články shrnutí nejdiskutovanějších témat, které generuje umělá inteligence. Tato sumarizace přináší přehled nejčastějších názorů v diskuzi, což uživatelům umožňuje rychle zjistit, jaká témata rezonují, aniž by museli číst všechny komentáře. Top témata se generují automaticky u diskuzí s vyšším počtem příspěvků a jsou prezentována přehledně ve dvou krocích – nejprve jako název tématu s procentuálním zastoupením a po rozkliku jako detailnější popis.
Zdroj a více informací zde.
Společnost Pantone každoročně vyhlašuje barvu, která bude vévodit celému roku. A my už víme, která bude ta šťastná na rok 2025! Jedná se o odstín hnědé s názvem Mocha Mousse. Tato barva připomíná kakaovou pěnu či kávu. Společnost barvu popisuje jako „sofistikovanou a svěží, ale zároveň nenáročnou klasiku“. Evokovat má pohodlí, po kterém každý z nás touží.
Více informací o zvolené barvě najdete tady.
Téměř všechny (99 %) podniky stále používají soubory cookie třetích stran a 70 % seniorních marketérů podporuje rozhodnutí společnosti Google nadále je podporovat.
Nicméně 38 % britských spotřebitelů má v úmyslu se ze souborů cookie třetích stran odhlásit, až bude v příštím roce v prohlížeči Chrome zavedeno jednotné přihlášení - a přibližně čtvrtina spotřebitelů zatím není rozhodnuta.
Vyplývá to z průzkumu, který provedla globální společnost Apply Digital zabývající se digitální transformací, a který odhaluje výrazný kontrast mezi pohledem firem a spotřebitelů na sledování dat.
Více o průzkumu si můžete přečíst zde.
Společnost Open AI ukázala v únoru veřejnosti trailer na nový video nástroj, který konečně vychází. Jedná se AI nástroj Sora, který umožňuje tvorbu videí až v 1080p v širokoúhlém, vertikálním nebo čtvercovém poměru stran o délce až 20 vteřin. K tvorbě videa můžete použít vlastní zdroje nebo generovat nový obsah.
Nicméně i přes prvotní nadšení má tento nástroj své mouchy – často má problém s nerealistickou fyzikou a složitými akcemi po delší dobu.
Sora je k dispozici pro uživatele ChatGPT platící předplatné ve výši 20 dolarů měsíčně bez dalších poplatků. Za měsíc je možné vytvořit až 50 videí v rozlišení 480p nebo méně za 720p.
Nástroj ještě není dostupný pro český trh z důvodu zajišťování souladu s místními předpisy.
Více informací najdete tady.
Instagram na svém profilu představil nový způsob, jak vyzkoušet obsah a zjistit, co má nejlepší výsledky, a to na lidech, kteří váš účet nesledují. Díky tomu mohou tvůrci experimentovat s novými nápady bez obav z toho, jak budou na obsah reagovat jejich sledující. Statistiky videa je možné zobrazit 24 hodin po publikaci. Pokud bude tvůrce s výsledky videa u nesledujících uživatelů spokojen, může jednoduše jedním kliknutím video publikovat na svém profilu pro své sledující.
Více informací a ukázky z aplikace najdete zde.