Prázdniny jsou v plném proudu a my vám přinášíme pravidelnou várku novinek a tipů z oblasti marketingu. Hlavní roli bude tentokrát hrát Meta, ale dostaneme se také ke konkurenci ChatGPT nebo k hojně probíranému X.
Přejeme příjemné počtení :)
Meta přišla s novou aplikací, která je zaměřena na krátké textové aktualizace. Svým vzhledem a funkcemi se podobá Twitteru. Středobodem aplikace je hlavní kanál příspěvků, které mají limit 500 znaků. Všechny příspěvky je možné lajkovat, repostovat a odpovídat na ně. S aplikací má Meta velké plány do budoucna - bude tak možná tvorba hlasových poznámek či možnost označování fotografií. V současné chvíli je aplikace dostupná v přibližně 100 státech, ale bohužel mimo EU. Budeme si tak na ni muset ještě nějakou chvíli počkat :)
V červnu 2023 společnost Meta oznámila doplněk Instant Form Browser Add-On pro reklamy na konverzi webových stránek. Jedná se o další způsob, jak shromažďovat potenciální zákazníky pomocí Mety.
Doplněk Instant Form Browser Add-On vám umožní posílat uživatele na stránku vašeho webu pomocí reklamy. Během ní se v dolní části zobrazí tlačítko pro okamžitý formulář. Ten je určen pouze pro mobilní zařízení, protože k vytažení doplňku využívá prohlížeč Facebook.
O tom, jak lze doplněk použít se dozvíte více zde.
Nová certifikace od Mety na úrovni společnosti vám má zajistit, že je vaše firma společností Meta uznána jako firma s prokázanými digitálními znalostmi prostřednictvím ověřených certifikací, což může vést k efektivnějším kampaním. Jedná se o dosud nejvyšší úroveň uznání Meta Certification. Certifikovaní zaměstnanci mají prokazatelně vykazovat vyšší znalosti a odvádět kvalitnější práci.
Samozřejmě to ale není tak jednoduché - aby se firmy mohly stát Certifikovanou společností, musí splňovat požadavky na způsobilost uvedené pro příslušnou certifikaci společnosti, které jsou popsány zde.
Už i do Česka se dostal AI generativní jazykový model Google Bard. Ovládá 40 jazyků a stejně jako Chat GPT je napojen na reálná data, takže pro vás může prohledat články či zdroje. Výhodou je jeho propojení s Googlem, díky kterému vás může v odpovědi přesměrovat na dané linky nebo ho můžete o ozdrojování odpovědí předem požádat. Mezi další skvělé vlastnosti patří například schopnost Bardem vygenerovanou tabulku otevřít v Google Spreadsheets.
Elon Musk se pustil do realizování své vize, a tak uživatele Twitteru čekalo (ne)milé překvapení - místo ikonky s ptáčkem je při spuštění aplikace čekalo velké X. Všechno se seběhlo velmi rychle, a to především pokud vezmeme v potaz, že Twitter budoval svou značku dlouhých 16 let. Elon Musk si přeje, aby X byla aplikace „na všechno”. Kam bude aplikace dál směřovat uvidíme časem, nicméně spoustu lidí zastává názor, že se ubírá špatným směrem…
Nebo to alespoň vyplývá z výroční zprávy State of Personalisation Report společnosti Twilio. Dochází tak samozřejmě k rozporu, protože personalizace a lepší komunikace mezi společnostmi a zákazníky je možná pouze díky sdíleným datům. Těch se ale uživatelé obávají z důvodu ochrany svých osobních údajů. Výsledky průzkumu ukazují, že je důležité, aby značky transparentně informovaly o tom, kdy, jak a proč shromažďují údaje, a aby měli zákazníci jasnější představu o tom, jak mohou z jejich sdílení profitovat.
S novou možností cílení přichází Sklik - vybral 10 významných životních událostí, ze kterých sestavil cílení. Cílením na události je možné si ušetřit práci i čas v orientaci a výběru z velkého množství zájmů o koupi. Jedná se o události jako je hledání bydlení, letní dovolená, narození dítěte nebo svatba.
Přerůstá Vám on-line marketing přes hlavu? Hoďte jej na SOVU! Napište si o úvodní konzultaci zdarma.
Přejeme vám krásné letní dny,