Pomalu přichází jaro a spolu s ním naše další marketingové novinky a tipy! A co se dnes dozvíte? Co je nového na Instagramu, jak se pustit do konverzace s umělou inteligencí, jak funguje algoritmus Threads nebo jak je důležité propojovat obchodní a marketingové cíle!
Přejeme příjemné počtení!
Soukromé zprávy na Instagramu dostávají 5 funkcí, které uživatelé určitě ocení.
Jedná se o:
Možnost zpětné úpravy zpráv
Připnutí důležitých kontaktů
Vypnutí doručenek
Uložení oblíbených samolepek
Změna vizuálu pro danou konverzaci
Uživatelé využívají soukromé zprávy (takzvané DM´s) nejvíce ke sdílení zajímavých příspěvků a stories. Proto je pouze logickým krokem funkce zpráv zlepšovat ke spokojenosti uživatelů.
Nemáte si s kým popovídat na procházce? Umělá inteligence vás nenechá ve štychu! Nově si totiž z ChatGPT můžete udělat svého hlasového asistenta. Nástroj se tedy naučil předčítat odpovědi v mobilní i desktopové verzi, a to ve 37 jazycích včetně češtiny. Funkce je dostupná pro ChatGPT-3.5 i pro prémiový ChatGPT-4.
Seznam přináší do své platformy pro webmastery Webmaster Tools novou funkcionalitu s názvem Pokusné stažení robotem. Jak to funguje? Stačí zadat URL vašeho webu a kliknout na tlačítko Stáhnout. Díky tomu zjistíte, jaký text a HTML kód Seznambot vidí.
Tato funkce vám dává možnost odhalit nedostatky svého webu a upravit ho tak, aby byl pro vyhledávač co nejatraktivnější a pro návštěvníky co nejpřívětivější. Více informací o nové funkcionalitě zde.
Aplikace Threads je v Česku dostupná už několik neděl a celosvětově zaznamenává velký úspěch. Meta nyní odhalila, jak fungují algoritmy aplikace a jak systém rozhoduje o tom, které příspěvky se uživatelům zobrazí.
Nejdůležitější faktory jsou stejně jako u ostatních aplikací Mety založeny na počtu likes, odpovědí či sledování.
Jak to funguje? Zjistěte více zde.
Americká marketingová agentura Walker Sands se pustila do průzkumu ohledně propojení marketingových a obchodních cílů. Zeptali se 150 marketingových lídrů a 50 hlavních vedoucích v B2B firmách na to, v jaké míře toto propojení ve svých strategiích vnímají.
Podle zprávy 98 % vrcholových manažerů uvedlo, že ve srovnání s rokem 2019 oni a jejich výkonné týmy více hodnotí úspěch marketingu na základě jeho přínosu ke klíčovým obchodním výsledkům - a 79 % marketingových manažerů pociťuje větší tlak ze strany vrcholových manažerů na měření úspěchu marketingu na základě klíčových obchodních výsledků. Obě strany se přitom snaží navzájem pochopit své potřeby a přístupy.
Co je podle Walker Sands hlavním problémem? Pouze 27 % marketérů začíná zaměřením se na obchodní výsledky před doporučením aktivit konkrétních marketingových kanálů. Většina (73 %) se tedy nejprve zaměřuje na marketingové kanály a dosažení KPI a teprve poté propojuje metriky zpětně s obchodními výsledky.
Z toho vyplývá, že aby bylo propojení obchodu a marketingu úspěšné, je potřeba, aby na něj firmy myslely již při tvorbě strategie. My si toto důležité spojení uvědomujeme a pracujeme s ním v naší službě SOVA NAVIGÁTOR, v rámci které vám rádi s tvorbou efektivní strategie pomůžeme.