Leden už skončil, tak se pojďme již tradičně podívat, jaké marketingové novinky a tipy nám přinesl. Co je nového v SEO, Skliku, na Instagramu nebo na Facebooku?
Přejeme příjemné počtení.
Odborníci z buffer.com se podělili o to, jak by mohly vypadat sociální média v letošním roce na základě trendů z roku minulého. Podle nich se nejspíš můžeme dočkat více obsahu tvořeného umělou inteligencí; více lidí začne tvořit pro zábavu na TikTok; značky si najmou manažery sociálních médií pro jednotlivé platformy a objeví se více kvalitního organického obsahu. Všechny předpovědi si můžete přečíst v tomto článku.
Nově se klíčová slova ve volné shodě zobrazí i na dotazy, které jsou k nim synonymem nebo jsou obdobné. Díky této technologii, která rozezná úzce spolu související slovní spojení, oslovíte ve vyhledávání ještě více potenciálních zákazníků. Některá nově vytvořená slovní spojení ale samozřejmě nemusí být pro váš web relevantní – v tom případě je můžete vyloučit.
Chcete oslovit publikum a více se zviditelnit? Využít můžete nový formát článků od Seznamu, který staví na rozhovorech s inspirativními osobnostmi, manažery či podnikateli. Jedná se o reklamu vhodnou pro všechny firmy, které mají co říct a mohou přinést zajímavá témata. Více informací o tomto formátu naleznete zde.
S lednovými SEO novinkami přichází web marketingminer. Informují například o tom, že služba Google Optimize, která umožňuje provádět experimenty pomáhající marketérům zvyšovat míru konverze, skončí na konci září 2023; nebo o tom, co ovlivňuje výsledky v Google vyhledávači. Všechny informace najdete tady.
Na firemních profily přidává Instagram mezi CTA tlačítka možnost Lead Forms, která slouží ke generování přímé odezvy v aplikaci. Díky tomuto tlačítku Přidat formulář je možné si vybrat buď klasickou výzvu pro sběr dat nebo přidat vlastní otázky, na které mohou uživatelé odpovědět výběrem z několika možností nebo krátkým textem.
Meta spustila novou certifikaci pro firmy. Ta vám pomůže potenciálním klientům prezentovat své marketingové znalosti na Facebooku a Instagramu. Certifikace bude udělena firmám, které dosáhnou hranice pro získání jedné z pěti různých firemních certifikací. Individuální certifikační kurzy z nabídky Blueprint musí absolvovat alespoň 20 % všech zaměstnanců. O novou firemní certifikaci můžete zažádat zde, stejně jako si přečíst, co je potřeba ke splnění.
Pokud lidé vidí vaši reklamu moc často, může nastat pokles výkonu. Jak často je tedy vhodné aktualizovat kreativu své reklamy na Facebooku? Záleží na několika faktorech – na vašem rozpočtu, na velikosti vašeho publika a na počtu reklam. Jak obnovit své reklamy a znovu zažehnout zájem publika? Můžete vytvořit novou reklamu, zvětšit velikost svého publika nebo vyzkoušet Meta Advantage+ Creative – funkci, která umožňuje Facebooku automaticky generovat kreativní varianty vaší reklamy.
Podle nejnovějších reportů zůstává Facebook pro spoustu uživatelů primární platformou a roste jeho používání – čas na Facebooku se totiž během roku celosvětově zvýšil. Stěžejním je pro úspěch Facebooku video formát Reels – jeho konzumace vzrostla o 20 %.
Přejeme Vám krásné únorové dny,