Rok se s rokem sešel a my vás tak můžeme s novými marketingovými novinkami a tipy přivítat poprvé v roce 2023! Co se přihodilo v prosinci? A jaké tipy se vám budou v letošním roce hodit?
Přejeme vám příjemné počtení :)
Novinky a tipy ze sociálních sítí
Speciální kategorii budeme věnovat novinkám ze sociálních sítí, na kterých se obzvlášť urodilo.
Facebook
- Začínáte s tvorbou Reels a nevíte si rady? Pak je pro vás nový nástroj od Facebooku ten pravý! Ten totiž jednoduše z vašich stories, fotek a videí, které jste už do aplikace nahráli, vytvoří Reels se všemi důležitými náležitostmi.
- Pokud se trápíte nízkou výkonností svých kampaní, je nejvyšší čas na úpravu strategie. Kromě vizuálu reklam a správného zacílení se zaměřte na jednu podstatnou věc: na nabídku. Ta by měla obsahovat 4 jasné prvky: požadovanou akci (jasný další krok, který chcete, aby sledující učinili), relevanci (přidejte text, který promlouvá do života publika), důvod ihned jednat (pocit naléhavosti, který vám zajistí okamžité kliknutí) a transformaci (příběh, o který bude vaše publikum usilovat). Více o tom, jak letos vytunit své reklamy na Facebooku se dozvíte v tomto článku.
- A jestli hledáte více tipů, jak vyzrát na reklamní video, tak si můžete přečíst novou zprávu od Mety. Ta totiž analyzovala více než 500 reklam ve více než 70 kampaních, aby získala informace o klíčových osvědčených postupech, strategiích a tipech, které vám pomohou zlepšit váš přístup k videomarketingu.
Instagram
- Propagujete své služby na Instagramu? Využijte kreativně Instagram Highlights, tedy výběry z příběhů! Prvním krokem je vždy rozdělení videí do kategorií dle jejich obsahu. Tyto kategorie poté pravidelně aktualizujte a obměňujte. Můžete také vytvořit každé kategorii titulní fotku, která zaujme na první pohled. Více tipů naleznete zde.
LinkedIn
- Zaujměte své publikum na LinkedInu prostřednictvím dokumentů! Jedná se o placený obsah, který využívá formát dokumentů této platformy, jehož pomocí můžete nahrát vícestránkový dokument - například PDF nebo PowerPoint, který si členové sítě LinkedIn mohou prohlédnout a stáhnout. Jak z takových reklam na síti LinkedIn získat větší hodnotu? Optimalizujte dokumenty pro uživatele mobilu nebo použijte tento typ reklamy k vytvoření remarketingových publik. Více informací se dozvíte zde.
Novinky z Skliku
- Sklik přišel s vylepšením cílení témat v obsahové síti. Díky němu se bude vaše reklama zobrazovat na stránkách, které se týkají oblastí, o něž se zajímá vaše cílová skupina. Cílení na témata je ale – na rozdíl třeba od cílení na zájmy – zcela nezávislé na cookies třetích stran.
- Nově si také můžete naplánovat spouštění a pozastavování reklam - u každé jednotlivé reklamy si totiž můžete nastavit datum spuštění i pozastavení. Časové plánování najdete v editaci reklam pod volitelnými položkami.
YouTube přichází s popisovači
Jedná se o nový nástroj, který umožní lidem snadno vyhledat autory na YouTube a spojit se s nimi. Na rozdíl od názvu je popisovač jedinečný, takže autorům umožňuje vytvořit si na YouTube jedinečnou identitu. Popisovač se bude zobrazovat na různých místech YouTube – na domovské stránce, ve výsledcích vyhledávání, ve feedu videí Shorts, v komentářích a příspěvcích pro komunitu a podobně. Je možné je používat i mimo YouTube k propagaci svého kanálu.
Google už nebude ukazovat v ČR náhledy článků
Českým parlamentem prošla novela, kvůli které budou muset provozovatelé internetových služeb platit online médiím za používání úryvků z jejich obsahu. Google na základě této novely prohlásil, že v Česku přestane ve výsledcích vyhledávání zobrazovat náhledy článků. Namísto toho uživatelé uvidí jen titulky s odkazem.
Náš tip na závěr:
Nevíte, jak na tvorbu newsletterů? Inspirujte se!
Skupina nadšenců vytvořila katalog inspirativních e-mailingových kampaní. Nalézt je můžete na adrese https://reallygoodemails.com/.
Přejeme vám krásné novoroční dny
Autor: Tým SOVA NET, 9. 1. 2023