Kdy jindy je ideální doba se něco nového přiučit, než na začátku školního roku? Zjistěte, co je nového v marketingu z našich tradičních novinek a tipů. Tentokrát se zaměříme na ChatGPT, užitečnost audioreklam nebo co vymýšlí Facebook a Instagram.
Přejeme příjemné počtení.
Marketéři už si bezesporu zvykli využívat ChatGPT na pomoc s psaním postů na sociální sítě nebo jako inspiraci pro tvorbu článků. ChatGPT může sloužit ale také v oblasti správy a optimalizace kampaní. Jak?
Nikdo nejsme odborníkem na všechno. ChatGPT může PPC specialistům zprostředkovat důležité informace o produktu, službě či odvětví, na kterých pracují. Jednoduše stačí ChatGPT požádat o vysvětlení specifikací daného produktu a máte jasno :)
Jaké texty pro reklamu použít? Vymýšlet všechny varianty reklamních textů je časově náročné. Zkuste ChatGPT poprosit o 30 různých možností textů týkajících se vašeho produktu. To samé můžete vyzkoušet s klíčovými slovy.
Dobrá reklama nemá výsledky, pokud se nedostane ke správnému publiku. Proto je důležité svého potenciálního zákazníka poznat a pochopit. I s tím Vám ChatGPT pomůže.
Zvuková reklama je čím dál silnější médium pro získání nových zákazníků. Jak na reklamu, která posluchače zaujme? Důležité je umístit reklamu tak, aby tematicky ladila se zaměřením podcastu - tak si můžete být jistí, že budete mít plnou pozornost. Přečíst si tipy na správnou reklamu v podcastu můžete zde.
Meta přichází s nápadem placené verze Facebooku a Instagramu. Základní verze obou aplikací samozřejmě zůstává zadarmo, ale pokud by vás obtěžovaly reklamy a nechtěli byste poskytovat své osobní údaje, mohli byste přejít na placenou verzi.
Nová verze ChatGPT Entrerprise svými funkcemi cílí na velké firmy. Nabízí například dvojnásobnou rychlost, sdílené šablony chatu pro spolupráci ve firmě, vytváření společných pracovních postupů nebo neomezený přístup k pokročilé analýze.
A získá si navíc i ty, kteří se bojí o bezpečnost svých dat - nástroj totiž výrazně vylepšil bezpečnost a data budou zašifrována.
Cena ChatGPT Enterprise ještě není známa.
Podle údajů prezentovaných společností OnlyAccounts.io si v roce 2023 téměř 90 % marketérů volí pro reklamu na sociálních sítích Facebook, což je o 10 % více než Instagram a třikrát více než TikTok. V budoucnu navíc spousta společností plánuje na Facebooku ještě více zabrat. Výsledky průzkumu najdete zde.
Instagram by rád umožnil svým uživatelům nahrávat v rámci Reels delší videa. Interně testují tří a deseti minutovou variantu. Zatímco dříve byly nejvíce v oblibě krátká videa, v poslední době se znovu zvyšuje popularita delších videí - právě proto Instagram přistoupil k tomuto řešení.
YouTube přišel s konceptem krátkých videí s názvem Shorts v roce 2021. Jak to funguje, aby divák strávil u videí co největší množství času a nedostavila se nuda? Důležité signály samozřejmě zahrnují zapojení uživatelů (lajkování, komentáře), dobu sledování (čím déle koukáte, tím lépe) a průzkumy mezi diváky. Při prvním otevření Shorts je uživatelům doporučen oblíbený obsah, který se později formuje právě na základě diváckých reakcí.
Jak to celé funguje si můžete přečíst zde.
Přejeme vám krásné dny,