Trvalo to, ale dočkali jsme se. Sklik po dlouhém čekání konečně představil svoji podobu responzivních reklam s názvem Kombinovaná reklama. Další významnou změnou v českém PPC systému je také změna počtu placených pozic ve vyhledávací síti, která slibuje ještě tužší boj mezi inzerenty. Jak budou takové změny vypadat a jak se ve skutečnosti projeví? Čtěte dál…
V půlce února zpřístupnil Seznam svým inzerentům možnost využívání nového formátu reklamy pro obsahovou síť, tzv. Kombinovanou reklamu. O co vlastně jde? Dalo by se říct, že je to taková Seznam verze responzivní reklamy, na kterou jsme zvyklí v Google AdWords. Stejně jako responzivní reklama, i reklama kombinovaná se skládá z těchto částí:
- Cílová URL,
- Krátký titulek (25 znaků),
- Dlouhý titulek (90 znaků),
- Popisek (90 znaků),
- Název firmy (25 znaků).
Podobnost nalezneme i u formátu obrázků. Také nový formát od Seznamu umožňuje využití obdélníkového a čtvercového obrázku doplněného o logo firmy. Je důležité, aby ani jeden z obrázků nebyl z více než 20% zaplněn textem. Stejně jako u tradičních bannerů v Skliku nesmí velikost obrázku přesáhnout 150 kB. Nutností je si také uvědomit, že systém na základě reklamního prostoru zobrazí vždy pouze jeden titulek! Je tedy dobré důležitou informaci opakovat v obou verzích titulku.
Podle dat Seznamu se na kombinovanou reklamu podívá o 25 % více lidí než na běžnou bannerovou reklamu. A protože čas jsou peníze, zařaďte nový formát do svých kampaní co nejdříve!
TIP: Nezapomínejte při zadávání bannerů grafikovi na to, že Seznam v minulém roce zrušil několik formátů. A pokud si říkáte, že nechcete tvořit bannery ve všech různých formátech, tyto formáty jsou z pohledu proklikovosti nejúspěšnější:
Změnou kromě reklamních formátů prošlo na Seznamu také rozložení placených výsledků vyhledávání. Nově totiž bude platit, že se reklamy budou zobrazovat na 4 top pozicích s možností maximálně 3 spodních pozic. Upouští se tedy úplně od bočních pozic, kterých doteď bylo 8, s výjimkou produktových inzerátů, které se nadále na bočních pozicích mohou zobrazovat. Pro mobil a tablet zůstává rozložení stejné a tedy 2 inzeráty na top pozicích a 2 na spodních pozicích.
Seznam se tedy touto změnou opět přiblížil Googlu, s výjimkou rozložení placených pozic pro mobily a tablety, které Google nijak neupravuje a zůstávají tedy 4 inzeráty na top pozici a 3 na spodní pozici.
A jaké dopady může mít snížení počtu inzerátů zobrazovaných na stránce? Z hlediska PPC může dojít především k navýšení ceny za proklik a bude proto zapotřebí lepší cílení kampaní a především optimalizace klíčových slov.
TIP: Neoptimalizujte své kampaně na základě sloupce „průměrné pozice“. Průměrná pozice se totiž vždy počítá na každé stránce od znova, a je tedy možné, že se vaše reklama zobrazuje na první pozici, ale na třetí stránce. V AdWords pro to slouží segment „v horní části a ostatních částech“, který odhalí, kolik vašich reklam se ve skutečnosti na top pozicích zobrazuje.