Ve čtvrtek 12. září jsme se zúčastnili již třetího ročníku akce věnované všem PPC nadšencům s názvem Sklik Expert Fórum. Účastníků, mouder, jídla i novinek bylo dost. Tady jsou ty nejzajímavější postřehy.
Kouzlo aktualizačního módu Sklik spočívá v tom, že pracuje pouze s položkami obsaženými v importovaném souboru. Hodí se proto třeba při výměně letních variant reklam za podzimní apod. Více o aktualizačním módu v nápovědě Sklik.
Dalším mocným pomocníkem při správě velkých kampaní je možnost filtrování. Díky tomu lze snadno objevit kampaně/sestavy/klíčová slova s potenciálem a navýšit jejich rozpočty, nebo naopak omezit ty méně efektivní.
Nejnovějším pomocníkem PPC specialisty je možnost kopírování entit. Zhruba od května 2019 je v rozhraní Skliku možné kopírovat kampaně, sestavy, cílení i reklamy. Využití tato novinka najde například při A/B testování kreativ.
Na své si přišli také milovníci XML feedů. Tady jsou nejčastější chyby, na které bychom si dle Seznamu měli dávat pozor.
Duplicity v elementu PRODUCTNAME
Lze vyřešit doplněním konkrétního parametru (velikost, barva atd.).
Diakritika v URL.
U XML feedu by se v URL neměla vyskytovat diakritika.
Validátor XML
Nejste si stavem svého feedu jisti? Nechte si ho zkontrolovat validátorem XML od Seznamu.
Historie zpracování
Po vložení feedu do Zboží.cz je doporučeno zkontrolovat historii zpracování (Feed/Historie feedu), kde veškeré chyby ve zpracování snadno odhalíte.
Už jste vyzkoušeli cílení dle skupiny Brandlovers? Novinkou v možnostech cílení v obsahové síti je právě cílení na skupiny, které vykazují vysokou míru zájmu o některou ze značek. Aktuálně je v rámci Brandlovers možné cílit například na milovníky Acer, Apple, Converse, Lego, Nike a další. Značek je v nabídce asi 30 značek a nové budou přibývat.
Ve zkratce to budou reklamy, které porušují následující pravidla:
cena uvedená v reklamě musí odpovídat ceně uvedené na cílové stránce,
reklama s nejasnou zkratkou,
reklama s nadměrným využitím velkých písmen,
branding se špatným umístěním textu či CTA (call to action),
reklama se špatným a nelogickým rozdělení titulků při skládání dle tagů (např. s využitím PPC Bee),
no a v kombinovaných reklamách by se neměl vyskytovat žádný text ani logo společnosti (logo patří do prostoru určeného pro logo).
Otázek na vedení Skliku ohledně možných vylepšení bylo mnoho, zklamaných tváři také. Tady je přehled nejžhavějších novinek, na které se v Skliku můžeme těšit v nejbližších dnech/týdnech/měsících:
dynamický banner pro akviziční cílení (ten již funguje),
rychlejší a stabilnější importér,
HTML5 bannery,
zrychlení webové aplikace,
nové metriky, např. Win rate.
Do budoucna se také můžeme těšit na cílení podle věku i na meziroční porovnání výsledků kampaní. Sklik nás také ujistil, že neplánuje zrušení metriky průměrné pozice, jako se to chystá v tom “druhém systému”. :)
Mohlo by vás také zajímat: