Konference Sklik Expert Fórum, tentokrát online, přinesla spoustu zajímavých informací. Pojďte se s námi podívat na zápis toho, co nám přišlo nejdůlžitější!
Sklik vybírá vhodnou inzerci podle principu Clicks over expected clicks (kliknutí přes očekávaná kliknutí, COEC). Je to předpověď toho, kolik můžeme v příštím období očekávat prokliků.
Důležitou roli hraje také historie reklamy. Nové reklamy ale nejsou znevýhodněny – Sklik na malém vzorku impresí zjistí, jak si reklama vede a podle toho jí udělí skóre, na jehož základě se bude zobrazovat vzhledem vedle starších a osvědčených reklam.
Na konec jsme se dozvěděli, že CPT je lepší volit v případě brandových reklam, CPC u výkonnostních reklam.
V dohledné době by součástí skóre reklamy (tzv. zpětné vazby) měl být i obsah stránky.
Pro brandové reklamy umožňuje Sklik video v obsahové síti a HTML5 bannery. Nedávno byla taky spuštěna funkce brandingu (velká reklama na okrajích stránky). Do reklam je možné také nově vkládat externí měřící kódy.
Výkonnostní kampaně na začátku svými výsledky většinou předběhnou brandové. Z dlouhodobého hlediska je ale zásadní investovat i do brandu, protože s postupem času dosáhnout výkonnostní kampaně svého stropu – brand ale může pořád růst.
Srovnání výkonnostní a brandové kampaně. Zdroj: Sklik Expert Fórum 2020
Sklik nedoporučuje vyhodnocovat brand stejně jako výkonnostní kampaně. Zaměřte se spíš na brandové metriky: zásah a frekvenci, výbavnost reklamy/sdělení, brandtracking, zvýšení hledanosti značky, zvýšení přímé návštěvnosti, zvýšenou efektivitu výkonnostních kampaní a na dlouhodobý růst obratu a zisku z kampaní.
U (nejen brandových) bannerů je tématem vizibilita (viditelnost). Imprese je viditelná, pokud je alespoň 50 % plochy banneru vidět aspoň jednu sekundu. Často to ale nemusí vést k tomu, že uživatel pochopí, co reklama chce sdělit, natož jaké firmy se má týkat. Řešením může být přizpůsobit obsah banneru tomu, jak se banner výsledně může zobrazit – aby i z částečného zobrazení bylo pochopitelné, kdo jste a co nabízíte.
Sklik nabízí řešení ve formě tzv. sticky banneru – zobrazuje se pokud možno celý, a když uživatel scrolluje, banner se „přilepí“ na jedno místo na displeji a zobrazuje se tak uživateli mnohem déle. Rovněž doporučuje vyhýbat se webům, kde je reklam příliš – riskujete vliv bannerové slepoty u uživatele, a vybírat formáty, kde je šance, že se banner zobrazí co nejvíce smysluplně a uživatel reklamu pochopí.
Vizibilita se aktuálně nebude spouštět spustit jako metrika v Skliku. Pro její měření se doporučuje používat externí nástroje.
Sklik zavádí nové metriky týkající se zásahu – unikátní uživatelé a průměrná frekvence zobrazení. K dispozici budou na úrovni kampaně, sestavy a reklamy.
Jaká je správná kombinace zásahu a frekvence? Zdroje se různí. Například Facebook doporučuje zobrazení reklamy dvakrát týdně pro největší efekt.
Efektivní zásah a frekvence zobrazení reklamy. Zdroj Sklik Expert Fórum 2020
Sklik jako efektivní interval frekvence uvádí 4–10× za týden. Méně často a uživatel ani nezaregistruje, že se mu zobrazují Vaše reklamy; častěji a reklamy jej budou obtěžovat.
Co tedy zvažovat při nastavení frekvence? Zavedeným značkám postačí frekvence nižší. Pokud je Váš produkt jednoduše pochopitelný a sdělení je úderné a dobře zapamatovatelné, stačí také nižší vystavení. Pokud navíc Vaše kampaň trvá dlouhou dobu, lze používat nižší frekvenci. V úvahu je také nutné brát počet zapojených kanálů.
Co byste měli zvážit, když nastavujete frekvenci zobrazení? Zdroj Sklik Expert Fórum 2020
Malé účty nejvíce ohrožují: zablokovaná inzerce, změna XML feedů (Sklik nenajde Vaše produkty) a ztráta retargetingových publik.
Tyto nesrovnalosti můžeme rychle odhalit skrze správcovské účty. V záložce Účty zkontrolujeme: rozpočet (jsou na účtu aktivní kampaně?), kredit (mají z čeho běžet?) a cenu za reklamy (běžely reklamy doteď?).
V konkrétních účtech lze sledovat trendy grafů vyhledávací a obsahové sítě. Zde si všímejme náhlých propadů – z ničeho nic nulový výkon a podobně.
Rovněž lze použít filtry, například filtr na odhalení zamítnutých reklam: „Zobrazení = 0, Stav sestavy = Aktivní, Stav kampaně = Aktivní“. Filtry můžete ukládat pro správcovské účty, abyste je nemuseli pokaždé nastavovat znova.
Sklik report generátor – umí posílat e-mailová upozornění při splnění podmínek, lze jej propojit s Google Sheets, může kontrolovat účty, upozorňovat na příležitosti a hrozby.
Nastavení API při upozornění na nízký kredit. Zdroj Sklik Expert Fórum 2020
Kredit je vyšší než 0, ale zároveň jsou zobrazení rovny 0.
Jak nastavit upozornění na nová klíčová slova? Zdroj Sklik Expert Fórum 2020
Nastavení upozorňování na podbidované sestavy. Zdroj Sklik Expert Fórum 2020
API umí nahrávat data do účtu i produkovat výstup. Nejbezpečnější způsob použití je produkce dat – reporty. Na tom se jde bezpečně naučit práci s API (bez rizika změny dat v účtu atp.).
Každá platforma vidí jen svůj svět dat. Po propojení platforem všech našich kanálů přes externí API lze vyhodnocovat reálný stav našeho byznysu.
Spojení transakční databáze a webových dat. Zdroj Sklik Expert Fórum 2020
Nejužitečnější funkcionalitou externích analytických programů je predikce výkonu našeho byznysu (například na rok dopředu). Takto nebudeme nuceni reagovat pouze na minulost.
Tři hlavní pilíře analytiky jsou: znalost celkových nákladů, propojení byznysových a webových dat a chytrá práce s daty a plánování. Pro zvýšení výpovědní hodnoty analýz z Google Analytics doporučuje Sklik alespoň propojit data s Vaší transakční databází či používat integrující externí platformy.
Jedná se o nejpoužívanější mobilní aplikaci od Seznamu, která byla uvedena na trh v říjnu 2013. Aktuálně klade důraz na bezpečnost, jednoduchost vyhledávání přes Seznam a čtení událostí.
Co je zač prohlížeč od Seznamu? Zdroj Sklik Expert Fórum 2020
Uživatelé jej sami doporučují svým blízkým. Cílem seznamu je z prohlížeče vytvořit integrativní aplikaci „Můj Seznam“, která bude umožňovat bezpečně prohlížet obsah, přehrávat hudbu, hrát hry, komunikovat, platit a podobně.
Seznam v říjnu uvedl průvodce pro nové inzerenty v Skliku. Pro vytvoření a spuštění reklam není potřeba znalost kampaní a konkrétních PPC detailů. Bude aktivní na všech nových Sklik účtech, ale půjde přepnout do normálního režimu. Podle IČ vybere lokality, podle kategorie byznysu klíčová slova.
Seznam umožní ve vyhledávání zobrazení rozklikávacího pruhu s produkty. Bude se tak moci zobrazit více položek najednou.
Kampaně a jejich statistiky ze Zboží.cz se budou v dohledné době zobrazovat přímo v účtu v Skliku. Při založení účtu na Zboží.cz se založí i účet v Skliku.
Nově můžete v importéru načíst naposledy použité hodnoty, lze přetáhnout soubor s daty do okna prohlížeče (nemusíte jej hledat přes prohlížeč) a je možné propojit data z Skliku a Google Ads a následně nastavit jednorázový či periodický import. Pokud importované oložky z Google Ads nebudou kompatibilní z Sklikem, Sklik je přeskočí a neimportuje je.
Postřehy z Sklik Expert Fórum 2019
Velké srovnání povolených formátů pro Sklik, Google Ads a Facebook