Slovník internetových pojmů
Nechceme vás poučovat, ale rádi poradíme! Proto jsme připravili slovník internetových pojmů, kde naleznete, stručně a výstižně vysvětlené, známé i méně známé pojmy z oblasti internetového marketingu. Nenajdete-li, co hledáte, zašlete nám svůj dotaz prostřednictvím krátkého formuláře.
Procházení slovníku podle počátečního písmene
- A |
- B |
- C |
- D |
- E |
- F |
- G |
- H |
- I |
- J |
- K |
- L |
- M |
- N |
- O |
- P |
- Q |
- R |
- S |
- T |
- U |
- V |
- W |
- X |
- Y |
- Z
A/B testování
A/B testování (A/B testing) je metoda, která srovnává efektivitu (účinnost) dvou i více variant téhož marketingového nástroje mezi sebou.
Alt
Alt neboli alternativní text je krátký popisný text, který se zobrazuje v případě, nedojde-li k načtení obrázku na internetu. Patří mezi důležité informace pro roboty vyhledávačů.
AIDA
AIDA je základní, dnes již překonaná, jednoduchá koncepce (teorie) působení reklamy na uživatele.
AdMonitoring
AdMonitoring je projekt spadající mezi aktivity Sdružení pro internetovou reklamu (SPIR), který měří a monitoruje celoplošné výdaje do internetové reklamy v České republice.
Accessibility
Viz Přístupnost.
AdSense (Google AdSense)
Je bezplatný reklamní systém společnosti Google, který umožňuje majitelům webových stránek vydělávat díky zobrazování reklamních sdělení, které se tematicky vztahují k obsahu jejich webu.
AdWords (Google AdWords)
Je klíčová reklamní služba společnosti Google. AdWords umožňuje zadávání reklam do vyhledávání, Google tyto inzeráty zobrazuje na nastavená klíčová slova a od inzerentů získává peníze (PPC).
Affiliate marketing
Je marketingový nástroj, založený na provázanosti stránek obchodníků a webů, které jejich produkty nebo služby propagují. Označuje se také jako partnerský marketing nebo provizní systém.
Agenturní provize
Agenturní provize se poskytuje při nákupu reklamy v médiích. Zpravidla bývá ve výši 15% z celkové ceny projektu. Poskytují ji média marketingovým či mediálním agenturám, které jim zprostředkovaly kontakt s inzerentem.
Ambient marketing
Ambient marketing je druh marketingu, který používá k oslovení cílové skupiny zvláštní reklamní formáty. Pozornost se nesoustředí primárně na značku, ale spíše na netradiční reklamní nosiče. Zpravidla se orientuje na mladší cílové skupiny, klade důraz na humor a zábavu.