Slovník internetových pojmů
Nechceme vás poučovat, ale rádi poradíme! Proto jsme připravili slovník internetových pojmů, kde naleznete, stručně a výstižně vysvětlené, známé i méně známé pojmy z oblasti internetového marketingu. Nenajdete-li, co hledáte, zašlete nám svůj dotaz prostřednictvím krátkého formuláře.
Procházení slovníku podle počátečního písmene
- A |
- B |
- C |
- D |
- E |
- F |
- G |
- H |
- I |
- J |
- K |
- L |
- M |
- N |
- O |
- P |
- Q |
- R |
- S |
- T |
- U |
- V |
- W |
- X |
- Y |
- Z
IP adresa
IP (Internet Protocol) adresa je číselné vyjádření identifikátoru síťového rozhraní v počítačové síti. Jedná se o jedinečnou adresu počítače v síti.
Intranet
Intranet je počítačová síť pro omezenou skupinu uživatelů (např. zaměstnance firmy). Síť je založena na stejných technologiích jako internet (protokoly TCP/IP, HTTP apod.) ale jeho dostupnost je regulována. Intranet je tedy soukromý internet.
Interaction design
Interaction design, zkráceně IxD je obor, který se zabývá fungováním nejrůznějších produktů směrem k jejich uživatelům. Mezi tyto produkty se řadí i webové stránky a nejrůznější aplikace. Je součástí obecnějšího pojmu User experince design (UX), který je zaměřen na návrh produktů, které by měly uspokojit nároky zákazníků a zároveň generovat dosažení obchodních cílů.
Indirect Marketing
Indirect marketing definuje způsob distribuce produktů skrze zprostředkovatele. V rámci internetového marketingu jde například o nabízení zájezdů cestovní kanceláře přes zprostředkující agentury nebo nabídku produktů přes externí e-shop.