Slovník internetových pojmů
Nechceme vás poučovat, ale rádi poradíme! Proto jsme připravili slovník internetových pojmů, kde naleznete, stručně a výstižně vysvětlené, známé i méně známé pojmy z oblasti internetového marketingu. Nenajdete-li, co hledáte, zašlete nám svůj dotaz prostřednictvím krátkého formuláře.
Procházení slovníku podle počátečního písmene
- A |
- B |
- C |
- D |
- E |
- F |
- G |
- H |
- I |
- J |
- K |
- L |
- M |
- N |
- O |
- P |
- Q |
- R |
- S |
- T |
- U |
- V |
- W |
- X |
- Y |
- Z
Off-page faktory
Off-page faktory jsou parametry webových stránek, které souvisí s jejich optimalizací pro vyhledávače. Jedná se o parametry neumístěné přímo v obsahu resp. kódu webu, ale o vnější vlivy působící na web.
On-page faktory
On-page faktory jsou parametry webových stránek, které souvisí s jejich optimalizací pro vyhledávače. Jedná se o parametry umístěné přímo v obsahu resp. kódu webu, lze je tedy přímo editovat.
Obsahová síť
Obsahová síť je další z možností pro zobrazení reklamy vytvořené v nástrojích jako je Sklik nebo Adwords. Obsahová síť je tvořena řadou partnerských stránek, která je neustále aktualizována.
Organické přístupy
Organické přístupy jsou takové vstupy na internetové stránky, které jsou realizovány z přirozených (neplacených) odkazů ve vyhledávačích.
Okolí odkazu
Vliv na kvalitu zpětného odkazu má nejen samotný anchor text a tematická příbuznost stránek ze kterých je odkazováno, ale také blízké okolí odkazu. Hlavně v případě Googlu je nutné dbát, aby byl anchor text odkazu tématicky příbuzný se svým okolím.
Odkazová farma
Odkazová farma je pojem, který charakterizuje takové webové stránky, na kterých se nachází celá řada odkazů směřujících na nejrůznější webové stránky. Jde o nevhodnou linkbuildingovou techniku, která bývá vyhledávači penalizována. Při získávání zpětných odkazů je dobré se stránkám, které vnikly pouze, nebo především za účelem umisťování odkazů vyhnout a raději se zaměřit na méně ale více kvalitních odkazů.
Odkazový profil
Odkazový profil je souhrnem všech odkazů, které s dotčenou stránkou souvisejí. Měl by být vyvážený a neměl by obsahovat nevhodné odkazy. Jeho analýza by měla být základem pro rozhodnutí o nejvhodnějších linkbuildingových aktivitách.
Odchozí odkaz
Každý odkaz lze vnímat ze dvou stran. Z pohledu stránky, na které je odkaz umístěn se jedná o odchozí odkaz (odkazuje mimo stránky - informace přes ni odchází) a z pohledu stránky, na kterou odkaz odkazuje. Pro tuto stránku je tento odkaz odkazem zpětným. Všechny odkazy jsou tak odchozími a zároveň zpětnými. Záleží ze kterého úhlu pohledu se na ně díváme.