Procházení slovníku podle počátečního písmene
- A |
- B |
- C |
- D |
- E |
- F |
- G |
- H |
- I |
- J |
- K |
- L |
- M |
- N |
- O |
- P |
- Q |
- R |
- S |
- T |
- U |
- V |
- W |
- X |
- Y |
- Z
SWOT analýza
SWOT analýza je metoda strategického plánování pro osoby, firmy či jiné podnikatelské či veřejně činné subjekty založená na identifikaci jejich silných a slabých stránek, příležitostí a hrozeb.
Metoda spočívá v rozdělení faktorů souvisejících s analyzovaným vnitřním a vnějším prostředím např. firmy do těchto čtyř skupin:
- Strengths (silné stránky)
- Weaknesses (slabé stránky)
- Opportunities (příležitosti)
- Threats (hrozby)
Následně se analyzují jejich vztahy a hledají vzájemné synergie mezi silnými a slabými stránkami, příležitostmi a silnými stránkami apod. Ty pak mohou být použity pro stanovení strategie a rozvoje firmy.
Tato metoda se využívá jak v projektovém managementu a procesním řízení, tak zejména v marketingu a při analýze a tvorbě politických opatření. Jedná se o metodu dlouhodobého plánování, s jejíž pomocí lze vyhodnotit fungování společnosti, identifikovat problémy a nalézt možnosti růstu. Častou strategií je také maximalizace silných stránek a příležitostí resp. minimalizace slabých stránek a hrozeb či jejich kombinace.
Historické počátky metody spadají do 60. let 20. století, kdy její základy položil na americké univerzitě ve Standfordu Albert Humphrey.