Procházení slovníku podle počátečního písmene

  • A | 
  • B | 
  • C | 
  • D | 
  • E | 
  • F | 
  • G | 
  • H | 
  • I | 
  • J | 
  • K | 
  • L | 
  • M | 
  • N | 
  • O | 
  • P | 
  • Q | 
  • R | 
  • S | 
  • T | 
  • U | 
  • V | 
  • W | 
  • X | 
  • Y | 
  • Z

 

 

SWOT analýza

SWOT analýza je metoda strategického plánování pro osoby, firmy či jiné podnikatelské či veřejně činné subjekty založená na identifikaci jejich silných a slabých stránek, příležitostí a hrozeb.


Metoda spočívá v rozdělení faktorů souvisejících s analyzovaným vnitřním a vnějším prostředím např. firmy do těchto čtyř skupin:

  • Strengths (silné stránky)
  • Weaknesses (slabé stránky)
  • Opportunities (příležitosti)
  • Threats (hrozby)

Následně se analyzují jejich vztahy a hledají vzájemné synergie mezi silnými a slabými stránkami, příležitostmi a silnými stránkami apod. Ty pak mohou být použity pro stanovení strategie a rozvoje firmy.

Tato metoda se využívá jak v projektovém managementu a procesním řízení, tak zejména v marketingu a při analýze a tvorbě politických opatření. Jedná se o metodu dlouhodobého plánování, s jejíž pomocí lze vyhodnotit fungování společnosti, identifikovat problémy a nalézt možnosti růstu. Častou strategií je také maximalizace silných stránek a příležitostí resp. minimalizace slabých stránek a hrozeb či jejich kombinace.

Historické počátky metody spadají do 60. let 20. století, kdy její základy položil na americké univerzitě ve Standfordu Albert Humphrey.

 

Vyhledávání ve slovníku

Nenašli jste, co jste hledali?

Napište nám svůj dotaz.


Získané certifikáty
  • Google Analytics IQ
  • Google Advertising Professional