Výpis článků podle tagu Google
Rozšíření Google Farmer/Panda Update na Google UK a další země
Řada webmasterů a provozovatelů webových stránek v USA je v současnosti nucena měnit své strategie v souvislosti s aktualizací vyhledávacího algoritmu Google Farmer/Panda na Google.com, Google U.S. Cílem Pandy je eliminovat nekvalitní obsah ve výsledcích vyhledávání, to se týká zejména tzv. obsahových farem - populárních webů pro PR články. Již brzy se má tato aktualizace rozjet také ve Velké Británii a dalších zemích.
Seminář Google AdWords: Advanced Optimization for the Google Display Network
Ve středu 23. března 2011 pořádá Google živý interaktivní seminář na téma optimalizace AdWords pro zobrazovací síť. Zobrazovací síť Googlu zasahuje více než 70% unikátních internetových uživatelů po celém světě a umožňuje přes vyhledávání oslovit potencionální klienty. Její výhodou je zasažení potencionálních zákazníků na různých stupních nakupovacího cyklu.
Nový způsob, jak kontextuálně zacílit reklamu na Googlu
Řada uživatelů využívá kontextuální zacílení reklamy k zachycení pozornosti potencionálních zákazníků během čtení obsahu webu, který se přímo vztahuje k jejich produktům nebo službám. Až do současnosti to bylo možné pouze prostřednictvím specifikace klíčových slov, která jako celek umožnila zobrazení inzerátů na relevantních webových stránkách.
Novinka od Googlu: sociální tlačítko „plus jedna“
Google právě představil spuštění nového sociálního tlačítka, nazvaného „+1" (plus jedna). Podobně jako tlačítko Líbí se mi na Facebooku, umožní plus jedna záložkovat a sdílet oblíbené webové stránky, reklamy a výsledky hledání na webu. Jeho využití slibuje řadu zajímavých efektů v oblasti internetového marketingu a SEO.
Jak sledovat uživatelské strategie na sociálních médiích?
Sociální média se v dnešní době stávají stále důležitější také pro SEO. Jen v posledních týdnech jsme mohli zaznamenat například spuštění sociálního tlačítka +1 od Googlu, k dispozici jsou také první data, která ukazují, že sdílení na Facebooku vysoce koreluje s umístěním ve vyhledávání. Existuje řada způsobů jak sledovat a vyhodnocovat realizované strategie na sociálních médiích, podívejme se, které z řady analytických nástrojů třetích skupin se hodí k efektivnímu vyhodnocení.
Sledujte letošní konferenci Google I/O přímo u vás doma
Lístky na konferenci Google I/O 2011, která se koná v Moscone Center v San Francisku, byly vyprodány během 59 minut. Prestižní setkání tisíců vývojářů proběhne ve dvou dnech, 10. a 11. května 2011 a nabídne klíčová technická témata, zaměřená na tvorbu nové generace webových, mobilních a podnikových aplikací s Googlem a open web technologiemi jako je Android, Google Chrome, Google APIs, Google Web Toolkit, App Engine a další.
Seminář Google AdWords: Finding Your Audience - Targeting Ads By Topic
Další z řady online interaktivních seminářů Google AdWords se chystá ve středu 13. dubna 2011 a naučí vás jak zacílit reklamu na své publikum pomocí funkce Topic Targeting (cílení podle tématu). Topic Targeting pracuje prostřednictvím kontextuálního zacílení všech stránek o specifické kategorii na zobrazovací síti Googlu, takže je možné zasáhnout své cílové publikum právě v okamžiku, kdy se pohybuje na relevantních stránkách.
Report a bug: Horká novinka v Gmail
Používáte e-mail od Google? Našli jste nějaké „bugy“ nebo chyby, které vám znepříjemňují práci v Gmail? Zašlete zprávu o nelezených chybách do Google! Nyní to jde snadno a rychle!
Jak realizovat SEO po zavedení aktualizace Panda/Farmer?
Zajímá vás, s jakými změnami můžete ve sféře e-komerce počítat po zavedení aktualizace Googlu Panda/Farmer? Podívejte se na širší kontext zavedení aktualizace Panda i důsledky, které má tato obávaná inovace Googlu pro strategie SEO. I když Panda zatím na českém Googlu spuštěna není, je dobré vědět, že pokud budujete uživatelsky zajímavé a kvalitní obsahové weby, nemusíte se nástupu této aktualizace vůbec obávat.
Nová poradenská linka pro zákazníky Google AdWords
Pokud máte jakékoliv problémy, dotazy nebo nejasnosti ohledně realizace reklamy v AdWords, můžete se ode dneška obrátit na speciální zákaznickou linku. Ta je k dispozici pro klienty služby každý pracovní den mezi 10:00 a 14:00 na telefonním čísle +420 239 000 500.
Google uvedl na trh AdWords Editor 9.0
Na konci minulého týdne uvedl Google na trh verzi AdWords 9.0 s řadou nových funkcí, včetně odkazů na podstránky v reklamách, možností cílení na mobilní zařízení vyšší třídy a efektivnější správou více účtů. Pokud už máte účet v AdWords, připravte se, že budete při přihlášení vyzváni k přechodu na novou verzi. Kompletní informace o vylepšené verzi a detaily k instalaci, najdete na webu AdWords Editoru, kde je možné si novou verzi také stáhnout.
Google: novinka v zobrazování URL domény placených inzerátů
Na začátku tohoto týdne spustil Google automatické zobrazování URL domény v titulku u nejvýše umístěných (placených) inzerátů. Cílem je dosáhnout lepší prezentace značky v inzerátu a využití textu v titulku ke zdůraznění dalších informací. Potenciální zákazníci budou podle Googlu lépe schopni identifikovat stránku, na kterou se dostanou po kliknutí na váš inzerát. Zobrazení URL v titulku v AdWords inzerátech tak potenciálně může ovlivnit, zda uživatel na váš inzerát klikne nebo ne.
Google dnes oficiálně spustí sociální tlačítko + 1
Podle Search Engine Land dnes Google oficiálně spustí očekávané sociální tlačítko + 1, které je možné vedle tlačítka Líbí se mi implementovat na webové stránky. Zprávu o oficiálním spuštění prozradil serveru TechCrunch partner Googlu, který se na něm podílí a Google tuto informaci potvrdil. Ode dneška tedy může jakýkoliv web přidat kód tlačítka „plus jedna" na své stránky, pomocí samoobslužného procesu. Očekává se, že Google během dne dodá kompletní informace a detaily o implementaci.
JavaScript: Jazyk blízké budoucnosti, část 2.
Nástup JavaScript-u do role nejpoužívanějšího jazyka je věcí blízké budoucnosti. Tvrdil jsem to již v první části článku, kde jsem uvedl pravděpodobný scénář nástupu JavaScriptu, jako jazyka č. 1 nejbližší dekády. Abych toto tvrzení podpořil, řekneme si, jaká vodítka tomu nejvíce nasvědčují.
Google vydal českou verzi informační příručky o prohlížečích a webu
20 věcí, které byste měli vědět o prohlížečích a webu (ale báli jste se zeptat), tak zní oficiální český název Google knížky, která si klade za cíl zodpovědět základní otázky týkající se hledání na webu. Ambicí příručky je nastínit méně zkušeným uživatelům jak funguje internet, co je to AJAX, k čemu slouží soubory cookie, jaké výhody nabízí cloud computing, ale především chce demonstrovat jak se na internetu pohybovat efektivně a bezpečně.
Speciální webinář poradí jak efektivně implementovat tlačítko Google +1
Před pár týdny spustil Google své sociální tlačítko +1, reaguje tak na masivní úspěch sociálních sítí, kterým v současnosti jednoznačně dominuje Facebook. Podle italského analytika Vincenza Cosenzy (http://www.vincos.it/), který se zabývá systematickou analýzou sociálních sítí a vytváří jejich analytické mapy, ovládá Facebook (k červnu 2011) 119 ze 134 zemí, a blíží se tak hranici 700 milionů uživatelů.
Neformální setkání s Googlem, aneb #gpivo tentokrát v Brně
Poté co Google slavil velké úspěchy s neformálním setkáním svých příznivců v Praze, které bylo definováno jako neoficiální pokec se členem Google Android týmu Sparky Rhodem, se členy GUGu, zaměstnanci českého Googlu, s českými startupisty, vývojáři, novináři a twitter celebritami, se podobná akce odehraje také v Brně. Ambicí neoficiálního pražského setkání bylo vytvoření přátelské atmosféry, ve které bylo možné ukázat a zkonzultovat aplikace a probrat řadu souvisejících témat.
Google spustil své sociální tlačítko +1 celosvětově
Od 27. června 2011 je tlačítko +1 oficiálně spuštěno globálně a začíná se objevovat ve výsledcích vyhledávání po celém světě. Google uvedl, že se spuštěním sociálního tlačítka začne nejdříve na stránkách jako je google.co.uk, google.de, google.jp a google.fr a následně bude rychle expandovat na všechny ostatní vyhledávácí stránky Googlu v dalších zemích.
Nová sociální síť: Google+
Google přichází s dlouho očekávaným a pilovaným projektem sociální sítě, který se má stát účinnou konkurencí Facebooku. V současné době je Google+ plus.google.com ve fázi testování a mohou se k němu přidat pouze pozvaní uživatelé (od 8.7. je již Google+ otevřen všem uživatelům, kteří mají účet u Google – viz. @GooglePlusTweet). Fáze Field testu má ukázat nedostatky a možnosti pro implementaci dalších prvků. V čem má být Google+ lepší než Facebook? Nový projekt nabízí především přehlednost a snazší užívání, má být chytřejší a otevřenější.
Nové možnosti reklamy v AdWords: cílení na tablety
Na začátku tohoto týdne informoval Google o spuštění cílení reklamy v AdWords na tabletová zařízení. První informace o novém způsobu oslovení uživatelů byly publikovány již letos v květnu, nyní je cílení na tablety konečně k dispozici všem inzerentům. Ti mohou počítat s přesnějším ovládáním cílení a efektivním zasažením rostoucího počtu uživatelů těchto zařízení. Tablety se v současnosti stávají samostatným významným segmentem internetového trhu, podle odhadů Googlu bude v následujících dvou letech prodáno kolem 165 milionů tabletů.
Open Call: získejte účast na Google Developer Day a Android ADK
Vzhledem k blížící se registraci na Google Developer Day připravil Google šanci pro vývojářské dobrodruhy: speciální Open Call. Intenzivní a časově omezená soutěž je pořádaná společně s Google Users Groups po celém světě. Nabízí možnost ukázat své schopnosti, získat exklusivní vstup na Google Developer Day a navíc také Android ADK kit.
Jak najít odpovědi na specifické otázky v oblasti SEO?
Pokud se profesionálně zabýváte problematikou SEO a internetového marketingu, určitě občas narazíte na problém, se kterým si nevíte rady. Specifické dotazy z praxe vyžadují jednoznačné odpovědi. Ty vám může nabídnout Google, který již před několika lety spustil oficiální Google Webmaster Help YouTube Channel. Cílem tohoto komunikačního prostředku bylo především navázat kontakt s webmastery a SEO specialisty a pomoci jim v řešení konkrétních problémů. V tomto kanálu Matt Cutts a další softwaroví inženýři publikovali stovky video návodů a odpovídali na četné otázky specialistů na SEO a online marketing.
Nové možnosti segmentace výkonu reklamy ve vyhledávání
Podle hlavního ekonoma společnosti Google, Hala Variana je velký rozdíl mezi reklamou, která se zobrazuje na první pozici nad výsledky vyhledávání, a reklamou, která se zobrazuje na první pozici na okraji stránky. Zásadní rozlišení spočívá v tom, že reklamy zobrazované nad výsledky vyhledávání získávají v průměru mnohem více prokliků, než reklamy v pravé části. Tato skutečnost byla promítnuta do reality AdWords, kde lze nyní zvolit v přehledech nový segment: „v horní části a po straně.“
Jak zvolit strategie pro cílení na reklamní síti Googlu?
Rozvoj nových technologií transformoval zobrazení na reklamní síti do silného komunikačního média zaměřeného na přímou reakci, které nabízí měřitelné výkony na vysoké úrovni. S přemírou možností jak zacílit svou reklamu se objevují tyto otázky: která kritéria bychom si měli vybrat, kde bychom měli začít a jaký způsob je vhodný právě pro specifickou kampaň naší společnosti? Na tyto otázky slibuje odpovědět chystaný webinář Google AdWords, který se bude konat 4. srpna. 2011.
Algoritmus Panda už funguje i v českém vyhledávání
Široce diskutovaný algoritmus Panda, jehož cílem je podle Googlu zkvalitnění výsledků ve vyhledávání, byl letos v únoru spuštěn pro vyhledávání v angličtině po celém světě. Od pátku 12. srpna 2011 jej Google zavádí také pro další jazyky, včetně češtiny.
27% provozu odkazujícího na stránky Facebooku přichází z Googlu
Právě publikovaná studie PageLever, analytického nástroje pro sociální síť Facebook, ukázala, že vyhledávače jsou hlavním zdrojem provozu pro Facebook a tvoří 34% všech externích odkazů. Google byl v realizované studii představen jako lídr mezi ostatními vyhledávači, který na Facebook v hodnoceném období poslal 27,57% veškerého externího provozu.
Sociální tlačítko Google +1 jde nahoru: více než 4 miliardy zobrazení denně
V červnu Google zahájil provoz tlačítka +1, které umožňuje doporučovat obsah na webu. V červenci použití tohoto tlačítka překročilo 2 miliardy zobrazení denně. Dnes se tlačítko objevuje na více než miliónu stránek, s více než 4 miliardami zobrazení denně.
Registrace na Google Developer Day již zítra, ve čtvrtek 1. září 2011
Google Developer Day 2011, aneb jednodenní vývojářská akce nabitá novinkami a informacemi ze světa technologií a produktů Google se blíží. Konference se koná 18. října 2011 v Praze, v hotelu Clarion Congress Hotel Prague, ale již zítra, tedy ve čtvrtek 1. září 2011 bude spuštěna oficiální registrace.
Podpora prodeje díky affiliate marketingu
Pokud hledáte způsob jak inovovat svou online marketingovou strategii, jednou z možností kterou lze využít je affiliate marketing. Tento marketingový nástroj je založený na propagaci vašeho webu prostřednictvím stránek affiliate partnerů, kteří za odměnu získávají procenta z realizovaných prodejů. Mezi výhody affiliate marketingu patří především možnost prezentovat vaše inzeráty či odkazy na webech, které tematicky souvisí s předmětem vašeho podnikání.
Nová metrika v AdWords: odhady nabídek pro horní část stránky
Nová metrika v AdWords by měla pomoci optimalizovat reklamy tak, aby se zobrazovaly nad výsledky vyhledávání. Podobně jako u odhadů nabídek pro první stránku, stanovuje tato nová metrika přibližnou nabídku ceny za proklik (CPC) potřebnou k tomu, aby se reklama pravidelně zobrazovala v nejvyšších pozicích nad výsledky vyhledávání.
Prezentace o trendech v online marketingu ke stažení na Google Blog
Obchodní tým Google pořádal ve středu 7. 9. 2011 v hotelu Grand Majestic Plaza další seminář Google univerzity. Ústředním tématem akce byl svět technologií, který v současnosti dramaticky mění média, jejich fragmentace i způsob konzumace. Univerzita se tentokrát zaměřila hlavně na marketingové odborníky, na něž jsoukladeny stále větší nároky, protože zasáhnout dnes spotřebitele odpovídajícím způsobem a na správném místě je stále těžší.
Tlačítko +1 od října také u grafických reklam
Tlačítko Google +1, které slouží k doporučování obsahu přímo ve vyhledávání, bude od října fungovat také u grafických reklam po celém internetu. Dosavadní úspěch tlačítka souvisí především s faktem, že doporučení od důvěryhodného kontaktu představuje jeden z nejcennějších zdrojů informací.
Registrace do vzdělávacího projektu Týden s internetem
Od příštího týdne startuje vzdělávací projekt Týden s internetem pro podnikatele a firmy aneb Získejte náskok! Organizátorem akce je český Google společně s Asociací malých a středních podniků a živnostníků ČR a časopisem Profit. Registrovat se do tohoto projektu je možné až do 30. září 2011 do 12.00 hodin.
Google+ překročil hranici 50 milionů uživatelů
Podle neoficiálního statistika Googlu, Paula Allena překročila v těchto dnech sociální síť Google+ hranici 50 milionů uživatelů. Tohoto počtu uživatelů dosáhl Google+ ve velmi krátké době, za pouhých 88 dní. Podle současných odhadů roste počet uživatelů této sociální sítě zhruba tempem 2 milionů uživatelů denně.
Google globálně zlepšuje kvalitu reklam
Letos v srpnu zahájil Google testy, při kterých byla při výpočtu skóre kvality a hodnocení zvýšena váha relevance a kvality vstupní stránky. Testování proběhlo v Brazílii, španělsky hovořících zemích Jižní Ameriky, ve Španělsku a Portugalsku, jeho cílem bylo především zlepšit uživatelský dojem u reklam ve vyhledávací síti. Na základě získaných výsledků se nyní uvedené změny zavádí po celém světě.
Nové možnosti jak najít a oslovit publikum ve vyhledávání
Jednoduše řečeno představuje reklama způsob jak zprostředkovat určitou zprávu těm správným lidem. Ať už potřebujete zvýšit povědomí o značce nebo maximalizovat návratnost investic u kampaní s přímou reakcí, vaší výzvou je doručení správného sdělení správné osobě a ve správný čas.
Úřední hodiny Googlu, aneb Meet Googlers
Dnes odpoledne se v Praze nabízí jedinečná příležitost diskutovat o webových projektech s lidmi z Googlu. V rámci projektu Meet Googlers (and their APIs) vám budou od 17 hodin v hotelu MOODs (Klimentská 28, Praha) k dispozici minimálně čtyři odborníci z Googlu. Očekávat můžete spíše neformální atmosféru, ve které bude možné probrat jakékoliv dotazy, problémy a nejasnosti, vše ukázat přímo na místě a poslechnout si názory týkající se využití API. Google slibuje „úřední hodiny“ ve kterých vám budou k dispozici odborníci, kteří se v Googlu starají o API v různých oblastech.
Klíčové ukazatele výkonu v Google Analytics I.
Klíčové ukazatele výkonu, neboli Key Performance Indicators (KPI) odkazují na soubor metrik, které odrážejí výkonnost či úspěšnost organizace v plnění stanovených cílů. Ve dvou dílech našeho článku vám představíme 20 klíčových ukazatelů výkonu podle WebSeo Analytics. Zjistíte, jaké jsou nejdůležitější KPI z pohledu online marketingu a jak lze tyto ukazatele sledovat v Google Analytics.
Klíčové ukazatele výkonu v Google Analytics II.
V první části článku jste se dozvěděli obecně o KPIs, v druhé části najdete informace o klíčových hodnotách výkonu, o možnostech jejich sledování podle WebSeo Analytics a také o ukazatelích, které se zaměřují na konkrétní oblasti efektivity vašeho webu. Mezi důležité hodnoty patří zejména reporty týkající se viditelnosti vašeho webu, statistiky interakce s vaší stránkou včetně komunikace přes sociální sítě, transakční ukazatele a ukazatele, které vyhodnocují efektivitu webu podle geografických kritérií.
Kontrolní seznam pro grafické reklamy s přímou odezvou
Google nabízí tipy, které vám mohou pomoci při vytváření účinných marketingových kampaní s přímou odezvou. Tyto rady se vám budou hodit, zejména pokud navrhujete vlastní grafické reklamy s požadavkem na přímou odezvu, kdy je třeba, aby reklamy uživatele zaujaly, sdělily klíčové informace a přesvědčily je k návštěvě vašeho webu.
Novinka ve vyhledávání: reklamy s přehledem produktů
Od tohoto týdne mohou inzerenti na Googlu ve Velké Británii využít novou funkci: Product Listing Ads, neboli reklamy s přehledem produktů. V několika dalších týdnech bude tato novinka dostupná také ve vyhledávání v Německu a Francii. Reklamy s přehledem produktů představují formát inzerátu, který vám umožňuje jednoduše podpořit celé portfolio produktů, při zachování vysoké kvality relevantních výsledků vyhledávání pro potenciální zákazníky.
Křišťálová Lupa 2011 – Cena českého internetu
Minulý týden byly v Praze slavnostně uděleny ceny ve 13 kategoriích ankety Křišťálová Lupa 2011 – Cena českého internetu. Ocenění za Projekt roku získala Česká televize za své webové a mobilní aktivity, osobností roku 2011 se stal Tomáš Čupr, inspirací roku aplikace časopisu Respekt pro iPad a v kategorii nejsilnějších značek internetu All Star vyhrála společnost Seznam.cz. Do finále se letos dostal rekordní počet sta projektů.
V jakém duchu vyhledáváme? Na Googlu je doba Facebooku a sčítání lidu
Google pravidelně odhaluje ducha současné doby. V rámci přehledu Google Zeitgeist sestavuje žebříčky uživateli nejčastěji zadávaných slov ve svém vyhledávači. V Česku jim v roce 2011 dominuje Facebook, největší nárůst počtu vyhledání zaznamenalo v meziročním srovnání sčítání lidu.
Jak se Twitter naštval na Google kvůli sociálnímu vyhledávání
I když by se tak z nadpisu mohlo zdát, nejde zde o pohádku typu bylo-nebylo. Světový hráč na poli vyhledávání Google a sociální síť Twitter naopak zcela realisticky píší spíše příběh bylo-nebude.
Dva místo šedesáti. Ne, Google nešetří, ale sjednocuje
Pravidla ochrany soukromí a pravidla užívání služeb neboli Terms of Service, kodexy nebo licenční ujednání – texty, které většina běžných uživatelů online služeb podrobně nečte. Občas není divu, sáhodlouhé dokumenty vyžadují čas, soustředění a mnohdy také povědomí o právním jazyce. Přesto je stále aktuálněji na místě věnovat těmto ujednáním, která vyžadují náš souhlas, pozornost.
Instantní přehled novinek za 43. týden
9 ingrediencí k vytvoření skvělého obsahu, kvalitní e-book za 30 dní, manipulace médii v přímém přenosu, 10 nápadů, jak vylepšit konverzní poměr pomocí úprav textů tlačítek, 30 tipů pro komunikaci na Twitteru, trendy současného webdesignu, využití Pinterestu v marketingu, 24 hodin v ekonomice Google, podle čeho určit ROI na sociálních sítích, jak nastavit YouTube kanál, anatomie content marketingu a 10 praktik, kterým se vyhnout při přípravě landing page.