Výpis článků podle tagu SEO
Rozšíření Google Farmer/Panda Update na Google UK a další země
Řada webmasterů a provozovatelů webových stránek v USA je v současnosti nucena měnit své strategie v souvislosti s aktualizací vyhledávacího algoritmu Google Farmer/Panda na Google.com, Google U.S. Cílem Pandy je eliminovat nekvalitní obsah ve výsledcích vyhledávání, to se týká zejména tzv. obsahových farem - populárních webů pro PR články. Již brzy se má tato aktualizace rozjet také ve Velké Británii a dalších zemích.
Jak sledovat uživatelské strategie na sociálních médiích?
Sociální média se v dnešní době stávají stále důležitější také pro SEO. Jen v posledních týdnech jsme mohli zaznamenat například spuštění sociálního tlačítka +1 od Googlu, k dispozici jsou také první data, která ukazují, že sdílení na Facebooku vysoce koreluje s umístěním ve vyhledávání. Existuje řada způsobů jak sledovat a vyhodnocovat realizované strategie na sociálních médiích, podívejme se, které z řady analytických nástrojů třetích skupin se hodí k efektivnímu vyhodnocení.
Sledujte letošní konferenci Google I/O přímo u vás doma
Lístky na konferenci Google I/O 2011, která se koná v Moscone Center v San Francisku, byly vyprodány během 59 minut. Prestižní setkání tisíců vývojářů proběhne ve dvou dnech, 10. a 11. května 2011 a nabídne klíčová technická témata, zaměřená na tvorbu nové generace webových, mobilních a podnikových aplikací s Googlem a open web technologiemi jako je Android, Google Chrome, Google APIs, Google Web Toolkit, App Engine a další.
10 nejčastějších mýtů o SEO
Kolem SEO se již dlouhou dobu traduje řada mýtů, které mají s realitou problematiky optimalizace pro vyhledávače pramálo společného. Některé mýty jsou zcela „postavené na hlavu", jiné méně. Ovšem jedno mají vždy společné. V určitý moment mohou z oblasti SEO vytvořit takový „guláš", že je pak pro některé méně „SEO znalé" velmi obtížné rozeznat, co je skutečně efektivní a co nikoliv.
Pojďme se společně podívat některé z těchto mýtů a uvést si je na pravou míru.
Jak si poradit, když vám SEO konkurence šlape na paty?
Investovali jste do optimalizace (SEO) svých stránek spoustu energie nebo peněz a najednou zjišťujete, že vás konkurence ve výsledcích vyhledávání stejně dohání? Tento problém se vyskytuje často, vaši konkurenti se orientují na stejná klíčová slova nebo fráze a usilují o úspěch stejně jako vy. Možná se vám stalo, že jste sledovali specifický set výsledků vyhledávání a zjistili jste, že konkrétní web postupně „šplhá" ve výsledcích nahoru až k vašemu pořadí.
Facebook představil nové sociální tlačítko „Send“
Na začátku tohoto týdne představil Facebook nový sociální prvek pro web - tlačítko Send/Poslat. Zavedení tohoto modulu souvisí s širšími změnami, které byly realizovány v souvislosti s vytvářením a organizací skupin na Facebooku. Tlačítko Send je podobně jako oblíbené Like určeno pro sdílení obsahů. Na rozdíl od Like je ale Send určeno pro sdílení a označování v užším kruhu, můžete s ním sdílet obsahy ve skupinách, kde jste členem, posílat linky konkrétním přátelům přes poštu na Facebooku anebo přes mail.
Optimalizace Landing page neboli optimalizace jedné stránky
Přemýšleli jste někdy, zda věnujete dost pozornosti stránkám na webu, kam uživatelé z vyhledávačů skutečně přicházejí? Ne v každém případě musí skončí na hlavní straně. Optimalizovat jednotlivé stránky webu, neboli landing page (např. detail produktu) je proto velmi důležité. Především z důvodu, že na této stránce může uživatel vykonat některou z požadovaných akcí (nákup, další průchod webem,..).
Jak realizovat SEO po zavedení aktualizace Panda/Farmer?
Zajímá vás, s jakými změnami můžete ve sféře e-komerce počítat po zavedení aktualizace Googlu Panda/Farmer? Podívejte se na širší kontext zavedení aktualizace Panda i důsledky, které má tato obávaná inovace Googlu pro strategie SEO. I když Panda zatím na českém Googlu spuštěna není, je dobré vědět, že pokud budujete uživatelsky zajímavé a kvalitní obsahové weby, nemusíte se nástupu této aktualizace vůbec obávat.
Webdesign & SEO: strategické umístění menu a navigace na webu
Menu a navigace jsou klíčové pro orientaci uživatelů na webu. Pokud chcete, aby se návštěvníci na webu dobře orientovali, snadno našli to, co hledají a splnili požadovanou akci, je třeba se nad rozložením stránky důkladně zamyslet. Intuitivní orientace na stránce je jasným požadavkem na webdesign, tím ale jeho možnosti nekončí. Správně vytvořený webdesign může podpořit také vaše SEO strategie. Podívejte se na jednoduché tipy jak zharmonizovat webdesign a SEO.
Webdesign & SEO: správné barvy a funkční grafika
Klíčovými prvky z hlediska webdesignu jsou správně zvolené barvy, které jednoznačně komunikují značku a také funkční grafika a fonty, které odpovídají nárokům cílové skupiny vašeho webu. Tyto grafické prvky vás mohou odlišit od konkurence, komunikovat jednoznačně cílené sdělení, ale také plnit některé funkce důležité pro strategie SEO.
Jak najít odpovědi na specifické otázky v oblasti SEO?
Pokud se profesionálně zabýváte problematikou SEO a internetového marketingu, určitě občas narazíte na problém, se kterým si nevíte rady. Specifické dotazy z praxe vyžadují jednoznačné odpovědi. Ty vám může nabídnout Google, který již před několika lety spustil oficiální Google Webmaster Help YouTube Channel. Cílem tohoto komunikačního prostředku bylo především navázat kontakt s webmastery a SEO specialisty a pomoci jim v řešení konkrétních problémů. V tomto kanálu Matt Cutts a další softwaroví inženýři publikovali stovky video návodů a odpovídali na četné otázky specialistů na SEO a online marketing.
5 tipů jak upravit web proti zasažení Pandou
Máte strach, že po zavedení algoritmu Panda na českém Googlu půjde váš web dolů, nebo už se potýkáte s rapidním poklesem ve vyhledávání? Podívejte se na pět jednoduchých tipů, které vám pomohou odhalit slabiny vašeho webu a dosáhnout žádoucích pozic ve vyhledávání.
Jakých chyb se můžete dopustit při definování klíčových slov?
Správně vybraná klíčová slova jsou bez diskuse základem pro úspěšné SEO. Vlastní definování klíčových slov se může zdát jako relativně jednoduchý a přímočarý proces: jednoduše použijete vybraný analytický nástroj a najdete klíčová slova vztahující se k vašemu odvětví s nejvyšším objemem vyhledávání. Realita je ale komplikovanější. Chcete-li aby vaše strategie na internetu přinášela výsledky, je třeba vzít v úvahu řadu důležitých hledisek. Komplexnost této problematiky se dá dobře ilustrovat na častých chybách při definování klíčových slov:
Tvorba webu pro uživatele aneb na co si dát pozor
Tvorba webu je často považována za složitý proces, při kterém musí být brána v potaz použitelnost, přístupnost, SEO, grafika a design, kvalitně napsaný kód a mnoho dalšího. Snaha tvůrců webu vše doladit do detailů se mnohdy obrací proti nim a výsledkem jejich práce je zmatený, složitý a špatně použitelný web, který nenaplňuje potřeby klienta a nevychází vstříc ani uživatelům. Přitom existuje jednoduché pravidlo, kterého když se tvůrci webu drží, výsledek splňuje očekávání. Zajímá vás, jak na to?
Klíčové ukazatele výkonu v Google Analytics I.
Klíčové ukazatele výkonu, neboli Key Performance Indicators (KPI) odkazují na soubor metrik, které odrážejí výkonnost či úspěšnost organizace v plnění stanovených cílů. Ve dvou dílech našeho článku vám představíme 20 klíčových ukazatelů výkonu podle WebSeo Analytics. Zjistíte, jaké jsou nejdůležitější KPI z pohledu online marketingu a jak lze tyto ukazatele sledovat v Google Analytics.
Klíčové ukazatele výkonu v Google Analytics II.
V první části článku jste se dozvěděli obecně o KPIs, v druhé části najdete informace o klíčových hodnotách výkonu, o možnostech jejich sledování podle WebSeo Analytics a také o ukazatelích, které se zaměřují na konkrétní oblasti efektivity vašeho webu. Mezi důležité hodnoty patří zejména reporty týkající se viditelnosti vašeho webu, statistiky interakce s vaší stránkou včetně komunikace přes sociální sítě, transakční ukazatele a ukazatele, které vyhodnocují efektivitu webu podle geografických kritérií.
WebTop100: nejlepší firemní web má ČSOB Pojišťovna
Vítězem letošního 10. ročníku soutěže WebTop100 se stala ČSOB Pojišťovna. Právě její web zhodnotila odborná porota jako nejlepší mezi Top 100 hospodářsky nejsilnějšími českými firmami. Slavnostní vyhlášení výsledků soutěže se konalo v úterý 25. října 2011 a završilo odbornou konferenci WebTop100 zaměřenou na témata jako redesign webů, směřování online marketingu v ČR, nebo úroveň českých online prezentací. V soutěži bylo letos hodnoceno celkem 207 prezentací, kromě hlavních výsledků byly rozdány také ceny za 11 oborových a 3 speciální soutěžní žebříčky.
SEO vítězí v generování provozu a sociální sítě čeká nárůst investic
SEO, neboli optimalizace ve vyhledávačích (Search Engine Optimization) je hlavním zdrojem provozu na weby pro B2C i B2B marketéry, jednoznačně vítězí nad PPC (Pay Per Click) kampaněmi i marketingem na sociálních médiích. Tyto trendy vyplývají z výzkumu online marketérů 2011 State of Digital Marketing, který realizovala kalifornská online marketingová agentura Webmarketing123.
R.I.P. Yahoo Site Explorer
Je to oficiální - 23. listopadu došlo k finálnímu vypnutí Yahoo Site Exploreru (YSE). Co to pro nás znamená? Už nebude možné kontrolovat zpětné odkazy pomocí tohoto nástroje od vyhledávače Yahoo. A co teď? Jak plánujete pokračovat v analýze zpětných odkazů na svých stránkách a webech konkurence?
Základní pravidla přístupnosti využitelná pro SEO: otevírání odkazů do nových oken
Jedno z pravidel přístupného webu pojednává o otevírání webových stránek do nového okna prohlížeče. Konkrétně se jedná o povinné pravidlo č. 11. Načtení nové webové stránky do nového okna prohlížeče musí být možné jen v odůvodněných případech a uživatel na to musí být předem upozorněn. Celé znění pravidla najdete na webu Pravidla tvorby přístupného webu.
5 způsobů, jak maximalizovat CTR ve výsledcích vyhledávání
CTR neboli míra prokliku (click-through rate) vyjadřuje, poměr mezi počtem zobrazení reklamy a počtem kliknutí na reklamu. Zjednodušeně řečeno jde o efektivitu konkrétního sdělení, které přivádí uživatele na vaše stránky. A je jedno zda přes banner, PPC inzerát nebo odkaz v přirozeném výsledku vyhledávání. V článku se však zaměříme pouze na tipy, jak maximalizovat míru prokliku v přirozených výsledcích vyhledávání.
Instantní přehled novinek za 42. týden
Bořiči „social media“ mýtů, 100 000 fanoušků za hubičku, nový lepší LinkedIn, mobilní revoluce v SEO, 33 tipů jak vylepšit blog, jedna povedená virální kampaň a dvě infografiky zaměřené na bannerovou reklamu…
Instantní přehled novinek za 43. týden
9 ingrediencí k vytvoření skvělého obsahu, kvalitní e-book za 30 dní, manipulace médii v přímém přenosu, 10 nápadů, jak vylepšit konverzní poměr pomocí úprav textů tlačítek, 30 tipů pro komunikaci na Twitteru, trendy současného webdesignu, využití Pinterestu v marketingu, 24 hodin v ekonomice Google, podle čeho určit ROI na sociálních sítích, jak nastavit YouTube kanál, anatomie content marketingu a 10 praktik, kterým se vyhnout při přípravě landing page.
Instantní přehled novinek za 44. týden
Válka s fanoušky se nevyplácí, moderní „love story“ content strategy a user experience, kreativní využití online map, dobrý obsah nejde napsat, využijte influencery, jak vytvořit uživatelsky přívětivý nákupní proces, kolik stojí loga předních světových značek, Češi a online nákupy v roce 2012, anatomie content marketingu, klíčové prvky designu webu z pohledu SEO a další zajímavosti, které přinesl 44. týden.
Instantní přehled novinek za 45. týden
Jak uspět na trhu s mobilními aplikacemi; 10 tipů, jak budovat důvěryhodnost značky na sociálních sítích; propagace promo akcí na Facebooku; trendy a mobilní zařízení; obsahová strategie prakticky; jak udělat landing page R.E.A.D.Y.; cesty, jak definovat své USP; 7 kritických SEO chyb, kterých se dopouští e-shopy; nejdražší klíčová slova na světě; super ikony ke stažení a několik zajímavých infografik. To vše přinesl 45. týden.
Instantní přehled novinek za 46. týden
Krása single-page websites, 7 cest, jak blogovat bez psaní, sledujte statistiky související s obsahem webu, přidejte na svůj web tlačítko Pinterestu, fakta o Twitteru, jak zlepšit efektivitu kampaní v obsahové síti, souhrn rozměrů grafických prvků hlavních sociálních sítí, 5 tipů social followers, 21 tipů pro efektivní social media strategie, sociální média nejsou mrtvá, je to jen nuda, vyprávějte příběhy.
Instantní přehled novinek za 47. týden
Jak vytvořit silnou online prezentaci prostřednictvím sociálních sítí, optimalizace kampaní na sociálních sítích, pohromy na sociálních sítích, obsah jako konverzace mezi návštěvníkem a webem, komunikace výhod a benefitů prostřednictvím landing page, co dělat před a po zveřejnění obsahu z hlediska SEO, 42 nápadů na rozvoj obsahu v roce 2013, optimalizace landing page v číslech, zcela zbytečné weby, jak se obchodníci připravují na vánoční svátky, jak zvýšit konverzní poměr pomocí obrázků, méně fanoušků znamená více a na závěr e-book zdarma.
Instantní přehled novinek za 48. týden
10 pravd o SEO, český Facebook v číslech, chybová stránka 404 nemusí uživatele naštvat, téměř kompletní průvodce budování zpětných odkazů, Češi a internet v roce 2012, 31 nápadů na tvorbu obsahu, který vaši zákazníci chtějí, 10 nejlepší reklam v roce 2012, jak funguje inbound marketing, template pro efektivnější správu PPC kampaní, 6 kroků realizace obsahové strategie a další zajímavé články.
Instantní přehled novinek za 49. týden
Pět pokročilých funkcí, které posunou váš e-shop o úroveň výš; jak obsah mění způsob, jakým nakupujeme; jak udržet zájem publika při psaní delších článků a příběhů; nepříjemná pravda o SEO; 7 SEO tipů pro malé podnikání; umění content marketingu; sociální média v roce 2013; Inbound vs. Outbound marketing; marketingové trendy, které hýbaly internetem v roce 2012; téměř kompletní průvodce úspěšnými landing Pages; umění získat více “retweetů”; 10 tipů, jak zlepšit nákupní proces e-shopu; jeden TOP SEO tip pro rok 2013 a něco o tom, že mobilní SEO není mýtus.
Postřehy z Marketingového festivalu
Ve dnech 22. – 23. 11. 2013 se v brněnském Janáčkově divadle odehrál první ročník konference s názvem „Marketingový festival“. V nadupaném line-upu kromě české špičky figurovaly i zahraniční kapacity, jako například Cyrus Shepard z MOZu, Neil Patel z KISSmetrics nebo SEO máma Gillian Muessig. A u toho jsme prostě nemohli chybět.
Získejte správná data pro online marketingový plán 2014
Plánujete si aktivity v oblasti online marketingu na rok 2014? Víte, na které základní metriky se zaměřit a jak s daty nakládat? Poradíme vám, jakým způsobem jednoduše vyhodnotíte základní výkonost webu a jak tyto výsledky přetvoříte v závěry, které vás nasměrují k dalšímu rozvoji.
Význam a přínos správného tagování kampaní
Základem pro efektivní vyhodnocování online marketingových kampaní jsou spolehlivá a dobře dostupná data. Jak je získáte, již víte z našeho lednového článku. Pojďme si ale ukázat, jak předejít jejich zkreslení a tedy i špatným závěrům při vyhodnocení. Snadným a přitom efektivním řešením tohoto problému je tagování, nebo chcete-li česky, označování kampaní.