Chcete, aby pro vás byl rok 2012 rokem úspěšným? Poskytněte uživatelům zážitek z nakupování na vašem eshopu! Umožněte návštěvníkům pracovat se sociálními sítěmi, ukažte jim produkt v co nejreálnější podobě a umožněte jim rychle a přesně produkt najít.
Zohledněte také tři nejdůležitější věci: minulost, přítomnost a budoucnost. Tzn., v čem jste byli v minulosti úspěšní, co děláte vy nebo vaše konkurence dobře dnes a jaké nové možnosti může přinést budoucnost. Zde je pár tipů, jak se uživatelům v roce 2012 co nejvíce přiblížit.
Přizpůsobte eshop svým uživatelům na základně dat, která o nich máte k dispozici. Nejjednodušší formou je zobrazení cílených produktů uživatelům, kteří jsou přihlášeni pod svým účtem, nebo už u vás někdy nakoupili. Stačí k tomu informace, které uživatel zanechá při registraci, případně při nákupu. Po přihlášení můžete například ženám zobrazovat jiné akční produkty než mužům, a obráceně. Případně zobrazovat uživatelům, jež u vás v poslední době nakoupili, produkty související právě s posledním nákupem.
Využijte také možnosti personalizace reklamy na internetu. Snažte se zůstat návštěvníkům a potenciálním zákazníkům stále na očích a zobrazujete jim reklamu, která je skutečně upoutá. PPC systémy jdou dnes nastavit tak, aby v určité fázi (návštěva hlavní strany, konkrétního produktu, realizace nákupu,…) uživatele zaznamenaly a následně jim na stránkách s reklamními systémy AdSense nebo Etarget zobrazovaly bannery nebo komerční sdělení na míru.
V jazyce marketingovém se jedná o tzv. remarketing. Nakoupil-li u vás uživatel sportovní značkovou obuv, můžete pomocí remarketingu zařídit, aby se mu při surfování po internetu zobrazovali na stránkách využívající zmíněné reklamní systémy například bannery či textová sdělení s nabídkou sportovního oblečení stejné značky.
V posledních dvou letech majitelé e-shopů investovali spoustu času a peněz do profilů na sociálních sítích s cílem získat co nejvíce fanoušků a přimět je k co nejčastější interakci. Stále více prodejců však zjišťuje, že aktivity na sociálních sítích nevedou k přímému prodeji. Dnes už totiž nestačí vložit odkaz nebo obrázek na zeď a čekat co se stane. Lepší strategií je využít ke zviditelnění produktů a služeb vlastní eshop, sociální sítě vám pomohou sekundárně.
Využijte vhodných sociálních pluginů a zvyšte tak uživatelům sociální zážitek z nakupování. Umožněte jim sdílet jejich oblíbené produkty a realizované nákupy. Jak často vidíte na svých profilech, že se přátelé chlubí, co nového si koupili?
S rostoucím trendem chytrých telefonů se šíří i informace o tom, že by e-shopy měly být optimalizované pro mobilní zařízení. Dnes je trend tak rychlý, že někteří prodejci zapomínají na rostoucí počet tabletů a soustředí se spíše na aplikace pro smartphony. Celosvětové statistiky však vypovídají o tom, že se stane nakupování prostřednictvím tabletů v blízké době masovou záležitostí. Optimalizujte proto své e-hopy pro různá zařízení a zpříjemněte tak uživatelům nákupy. Jednou z možností, jak mít jeden eshop, který se dynamicky přizpůsobuje jakémukoli zařízení, je responsive design.
Uživatelé jsou čím dál náročnější a chtějí produkt před nákupem vidět co nejdetailněji. Ukažte uživatelům profesionální fotografie nejlépe v reálných situacích. Fotografie z fotobanky jsou sice velmi kvalitní, ale jejich vypovídající hodnota je nulová. Samozřejmě, že čím více snímků fotografií a obrázků uživateli nabídnete, tím větší je šance, že zákazníky nákup dokončí.
Abyste uživateli dopřáli ještě větší komfort a zážitek při nakupování, nabídněte také online videa. Pomocí lepšího telefonu či fotoaparátu natočíte snadno dostatečně kvalitní video pro prezentaci produktu. Prostřednictvím YouTube kanálu pak videa nahrajete na internet, následně vložíte kód videa do html kódu stránky na eshopu a máte hotovo. Navíc si vytvoříte na YouTube další marketingový prostor pro komunikaci s potenciálními zákazníky.
Asi není žádná novinka, že byste na svém eshopu měli mít vyhledávání. Novinou však je, že aktuálně narůstá počet uživatelů, kteří políčko pro vyhledávání aktivně využívají.
Z našich statistik a dostupných zahraničních studií totiž vyplívá, že návštěvníci v současné době využívají „hledání“ 3 – 5x častěji, než tomu bylo doposud. Zároveň se v závislosti na tom zvyšuje hodnota jejich objednávek řádově v desítkách procent (o 25 – 50 %). Vyzkoušejte tak například do stránky „Nebyly nalezeny žádné produkty“, místo mapy stránek, umístit výrazné pole vyhledávání, nebo vyhledávací pole jednoduše zvětšit.
Při propagaci svých produktů či služeb na internetu vždy vycházejte ze svých zkušeností, komunikujte se zákazníky, monitorujte konkurenci a zvyšujte uživatelům komfort při nakupování. Cokoliv, co uděláte navíc a odlišíte se tak pozitivním způsobem od konkurence, se vám totiž brzy vrátí.
Další informace, trendy a novinky z oblasti internetové marketingu naleznete na našem blogu.
Navštivte také naše semináře, které pro vás připravujeme. Na téma lednového newsletteru navážeme již 24. února seminářem Internetový marketing pro e-shopy v roce 2012.