S reklamou v různých podobách se denně setkáváme všichni. Málokdo si však uvědomuje, o jak „exaktní“ vědu svým způsobem jde. Věděli jste například, že v reklamě nemůžete libovolně používat výrazy jako „olympiáda“? Že ne? Nevadí, právě proto Vám přinášíme souhrn toho nejdůležitějšího z práva v reklamě!
Nejdůležitější událostí sportovního světa je bezpochyby olympiáda. Proto je dobré si připomenout, co to pro nás „markeťáky“ znamená. Ne všichni totiž vědí, že využívat jakoukoliv symboliku olympiády pro komerční účely je bez povolení olympijského výboru zakázáno. Zákaz se týká všeho od symbolů, vlajky, hymny až po jakékoliv výrazy spojené s olympiádou.
Výše zmíněné se samozřejmě týká také sociálních sítí. Dejte si proto pozor i na to, komu na své firemní facebookové stránce vyjadřujete během olympiády podporu. Jakákoliv podpora je dle pravidla číslo 40 totiž zakázána a to i v případě, že jste sportovcům sponzor.
Své vlastní pravidla má také copywriting. Při tvorbě reklamních textů je totiž povoleno pouze čerpat inspiraci z jiných zdrojů, všechno ostatní je považováno za plagiátorství. Holt není copy jako kopi.
Další zakázanou praktikou copywritingu je využívání cizích výrobků či služeb v textu. Ačkoliv se to může často zdát jako výborný nápad, raději si to dvakrát rozmyslete. Takový počin může být často považován za nekalou soutěž. A to za to opravdu nestojí!
Říkáte si, jak Vám v kampaních fungují inzeráty nabízející dopravu ZDARMA? Lidé na takové slovo totiž slyší. Dejte si však pozor, jestli službu či výrobek opravdu dodáváte zdarma a neskrývá se za tím nějaký háček. Dle zákona o ochraně spotřebitele je totiž jakékoliv klamání zákazníka ZAKÁZÁNO! Od nepaměti se říká, že s poctivostí se nejdál dojde, zaujměte proto své zákazníky raději některým z 10 tipů pro texty, které prodávají.
Pro podnikatele a firmy je v dnešní době účet na sociálních sítích téměř povinností. Víme ale vlastně jak se na nich můžeme chovat? Zvláštní pozornost by měla být věnována obrázkům a videím. Typicky se každá firma na svém Facebooku snaží pochlubit dobře uspořádanou konferencí. Dejte si ovšem pozor na to, abyste v takovémto případě měli souhlas všech těch, kteří se na fotce nebo videu mihnou.
To nás přivádí k problematice sdílení videí ze sítě YouTube na komerčních sociálních sítích. Pokud totiž na svém komerčním účtu taková videa sdílíte, porušujete tím pravidla YouTube. Platí to i pro videa z vlastního kanálu.
NÁŠ TIP: Přibylo Vám po tomto článku pár šedých vlasů na hlavě? Pokud se neorientujete ve změti zákonů, nezoufejte. Na webu SOVA STUDIO naleznete řadu zajímavých školení.