Vylepšujeme nákupní košíky

Míša Náplavová si zajela pro další zkušenosti na 50. seminář Unie grafického designu „JAK NAVRHNOUT NÁKUPNÍ KOŠÍK NA STEROIDECH", kde prezentoval Ondřej Ilinčev. Souhlasila, že se s námi ráda podělí o své poznámky. Jak sama říká: "Někdo jezdí do Prahy za nákupy, já jezdím za nákupními košíky!"

1. Dělejme tlačítka pro lidi

Pod tlačítkem "Koupit" se skrývá funkce přidání do košíku, tak proč to nenapsat rovnou: Přidat do košíku.

2. Všechny produkty hodnotíme na 5 hvězdiček? *****

Neztrácí to pak smysl, když jsou všechny produkty TOP? Jak si pak má zákazník vybrat ten nejlepší?

3. Umíte našeptávat v detailu produktu?

Ondra radí pod produktem zmínit variantu, která je ještě o něco lepší.

4. Tak a teď jim ještě prodám dvakrát tolik!

Nabízený doplněk v nákupním košíku by neměl být dražší než 30 % nabízeného produktu.

5. Co kdybych si během nákupu ještě prohlédl stránku kariéra? Asi ne…

V košíku už by nemělo být menu s možností kliknutí na "nerelevantní stránky", jako je třeba "kariéra". Jediné, na co by měl mít zákazník možnost kliknout, je Pokračovat.

6. Evoluční vývoj webu je trend

Proč máme nástroje na UX a webovou analytiku? Abychom mohli web postupně ladit a upravovat.  Kompletní redesign je nutný jen v případě, že se mění corporate identity, nebo technické řešení již není nevyhovující.

7. Registrace u nakupovaní vás může připravit o 25 % zákazníků

Pokud trváte na povinné registraci, usnadněte lidem život aspoň díky přihlášení se přes Facebook nebo Google Plus.

8. Intuitivní tlačítka? Vykašlete se na tlačítko DÁLE a odhalte karty rovnou

Je-li dalším krokem výběr dopravy, dejte to lidem vědět – Vybrat dopravu.

9. Zavoláme si?

Máte povinný telefon? Řekněte proč! (např. reklamační politika, dostupnost zboží na skladě atd.)

10. Zapomněl si na mne!

Zboží by se mělo držet v košíku určitě déle než 1 den.

11. Přehledné formuláře v košíku

Formuláře v košíku by měly být vždy pod sebou, ne vedle sebe.

12. Co že to tam mělo být?

Texty formulářů umisťujte zásadně pod políčka. Nejhorší variantou je jejich umístění přímo do políčka (po kliknutí zmizí).

13. Chybové hlášky nechte napsat lidským jazykem copywritera

SPATNĚ. ZKUSTE ZNOVU 

14. 93 % lidí by nakoupilo více, kdyby byla doprava zdarma

15. Využijte děkovací stránky k ujištění se o správnosti nákupu

  • Rekapitulace toho, co jsme si objednali.
  • Kam bude zboží doručeno.
  • Kdy bude zboží doručeno.
  • Co se bude dít dál.
  • Dobrovolná registrace – s výhodou slevy pro příště.
  • Odkaz na Facebookovou stránku.
  • Poděkování a přání, ať produkt dlouho slouží.

16. Připomenout se v ten správný čas je klíčové

  • 75 % lidí opustí košík.
  • 47 % se vrátí, když jim pošlete e-mail.
  • Každý 4. svou objednávku dokončí.

Pro automatický e-mailing můžete využít například nástroj rejoiner.

17. Vložte do svého košíku analytiku

Doporučujeme nástroj Formisimo.

18. A na závěr: kde to všechno začíná?

Nákupní proces začíná v detailu produktu. Moderní e-shopy tyto stránky udržují čisté a jednoduché:

  • Foto + název produktu
  • Cena
  • Dostupnost
  • Hodnocení
  • Tlačítko – Přidat do košíku

Dalšími informacemi může být:

  • Doprava
  • Možnost platby
  • Reklamace
  • Cross selling

Celou prezentaci si můžete prohlédnout zde.

Autor: Ing. Michaela Náplavová, 4. 2. 2016

Potřebujete poradit? Kontaktujte nás

Your name *
Odesláním formuláře přijímáte naše Zásady zpracování osobních údajů.
Děkujeme za vyplnění formuláře.Odeslání formuláře se nezdařilo.