Online marketing je plný změn a jednou z významných novinek je nové rozhraní Google AdWords. Z Google zaznívá, že by nová verze měla být nejen rychlejší, ale i přehlednější. A v čem by ještě kromě rychlosti mělo být nové AdWords lepší než to staré?
Nová verze rozhraní by měla být až o 20% rychlejší a změna designu by měla přispět k přehlednosti. Posun kupředu je určitě upravený kalendář a zajímavý je i přehled Souhrn kampaní, který je oproti staré verzi jednodušší. Nové verze je také optimalizovaná pro mobily.
TIP: Kromě celkového zrychlení rozhraní nového AdWords jsou teď navíc k dispozici také předdefinované zkratky. Ty umožňují snadnou navigaci prostřednictvím pouze dvou kláves. Stisknutím kláves G + O lze například snadno přejít na stránku Souhrn. Všechny zkratky jsou dostupné v nápovědě Google. Pokud nepatříte mezi fanoušky Google nápověd, stačí v rozhraní AdWords kliknout na otazník.
V novém prostředí přichází Google i s novými funkcemi, které nebyly ve staré verzi dostupné. Jaké jsou ty nejzajímavější?
Účelem tohoto šikovného rozšíření je zvýšení výkonu inzerátu ve vyhledávací síti Google pomocí slevové nabídky či promo akce. Při nastavování propagace si lze vybrat hned z několika možností - volba příležitosti (Velikonoce, Svátek práce, Black Friday, atd.), jazyk, měna nebo zda se bude jednat o slevu peněžní či procentuální.
Další z novinek se týká Nákupů Google. Nové rozhraní AdWords sebou totiž přináší možnost provádět diagnostiku produktů přímo v Google AdWords. Nemusíte již tedy kvůli kontrole chybějícího GTIN nebo obrázku otevírat Google Merchant Center.
Nové prostředí umožňuje také upravit nabídky podle zařízení u rozšíření o volání s ohledem na podíl ztracených zobrazení.
Tento správce, jak již název napovídá, slouží ke zprávě remarketingových seznamů. Kromě možnosti tvorby seznamů z návštěvníků webu lze na této kartě seznamy publik také třídit, seskupovat a filtrovat. Navíc je zde možné snadno zkontrolovat, které seznamy se právě používají a kdy byly vytvořeny. Správce publik najdete po kliknutí na ikonku klíče v pravém horním rohu na kartě Sdílená knihovna.
V řadě případů došlo přechodem na novou verzi k přejmenování nebo k přesunu funkcí. Pokud tedy svou oblíbenou funkci nemůžete najít, koukněte opět do nápovědy Google.
TIP: Pokud v novém rozhraní stále trochu bloudíte, nápomocný vám může být článek o navigaci.
A co říct závěrem? Snad jen, že změna je život. Proto hodně zdaru v novém AdWords!